مدیران خودروعصر اعتبار

تاثیر منفی حاشیه‌نشینی بر شاخص‌های توسعه شهری

عصر ساختمان- عضو کمیسیون اجتماعی مجلس، با بیان اینکه حاشیه‌نشینی در تمامی شاخص‌های توسعه شهری تاثیر منفی دارد، گفت: توزیع امکانات رفاهی و تفریحی باید در همه مناطق کشور به طور یکسان و در مناطق محروم با عنایت بیشتری صورت بگیرد.

تاثیر منفی حاشیه‌نشینی بر شاخص‌های توسعه شهری
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان» به نقل از خانه ملت ، علی کرد  با بیان اینکه متولی اصلی کنترل و ساماندهی حاشیه نشینان وزارت کشور است، گفت: وزارت کشور نتوانسته است به خوبی از عهده مسئولیت خود در خصوص ساماندهی و اسکان حاشیه نشینان بر بیاید. حاشیه نشین‌ها اغلب افرادی هستند که به دلیل خشکسالی، فقر، بیکاری و نبود امکانات رفاهی در روستا و مناطق عشایری به امید زندگی و کسب و کار بهتر به شهر‌ها مهاجرت می‌کنند.

    ضرورت ارائه خدمات به مناطق حاشیه‌نشین

    نماینده مردم خاش، نصرت آباد، میرجاوه، کورین در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: حاشیه‌نشین‌ها تمام سرمایه خود را صرف ساختن خانه‌های کوچک و یا تهیه خانه در اطراف شهرها کرده‌اند بر همین اساس نمی‌توانیم این افراد را به راحتی جا ‌به جا  و منتقل کنیم، بنابراین تنها راه ساماندهی حاشیه‌نشین‌ها این است که خدمات اولیه مانند آموزش، بهداشت و شرایط مطلوب محیطی را در این مناطق ارائه کنیم.

    تاثیر منفی حاشیه‌نشینی بر شاخص‌های توسعه شهری

    این نماینده مردم در مجلس دهم افزود: عدم فراهم کردن امکانات زیرساختی و رفاهی در مناطق حاشیه نشینی یقیناً ضعف عملکرد وزارت کشور است. حاشیه نشین‌ها سربار شهر‌ها هستند و در تمامی شاخص‌های توسعه شهرها تاثیر منفی می‌گذارند، بنابر این باید به مناطق کم‌برخوردار اطرف و حاشیه شهر‌ها توجه ویژه‌ای صورت بگیرد.

    کرد یادآورشد: وزارت کشور متولی اصلی ساماندهی حاشیه نشینان است و نباید مسئولیت، کم‌کاری و عدم نظارت خود را بر دوش دیگران بیاندازد، حاشیه نشین‌ها مردم مظلوم و بی دفاعی هستند و برای ادامه زندگی به اطراف شهرها پناه آورده‌اند، افزایش امکانات به این مناطق به نفع شهر‌ها و همه مردم است.

    توزیع امکانات رفاهی و تفریحی به مردم باید بدون تبعیض باشد

    عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه حاشیه‌نشینی یکی از پنج آسیبی است که مقام معظم رهبری نیز در این خصوص تاکیداتی داشتند، خاطر نشان کرد: مقام معظم رهبری و قوای سه گانه به ویژه مجلس شورای اسلامی همواره به رفع تبعیض تاکید داشته‌اند، بنابر این لازم است تمامی امکانات مالی، رفاهی، تفریحی، آموزشی و بهداشتی در همه مناطق کشور به طور یکسان و در مناطق محروم مضاعف و با عنایت بیشتری توزیع گردد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار