مدیران خودروعصر اعتبار

خوش قیمت‌ترین آپارتمان فرمانیه روی دیوار

عصر ساختمان- یکی از محله‌ی لوکس و سطح بالای پایتخت، محله‌ی فرمانیه یا همان خیابان شهید لواسانی، واقع در منطقه یک تهران است. این محله در گذشته به دلیل آب و هوای خوبی که داشت، مورد توجه اعیان قرار گرفت. بعد از مدتی ویلاسازی در آن شروع شد و سپس مورد توجه برج‌سازان قرار گرفت. حالا هر مدل خانه‌ای که بخواهید در فرمانیه پیدا می‌شود.

خوش قیمت‌ترین آپارتمان فرمانیه روی دیوار
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از خبرآنلاین ، از آپارتمان نقلی رفته تا پنتت هاوس. فرمانیه از شمال همسایه‌ی محله‌ی نیاوران، از جنوب مجاور به اتوبان صدر و چیذر، از شرق همسایه‌ی پاسداران و اقدسیه و از غرب نیز همسایه‌ی دزاشیب است. این خیابان حد فاصل چهارراه فرمانیه و چهارراه کامرانیه است و یکی از خیابان‌های طویل شمال شهر محسوب می‌شود.

    داستان محله‌ فرمانیه

    وجه تسمه نام فرمانیه داستان جالبی دارد. روزگاری خانواده‌ای ثروتمند به نام فرمانفرمائیان وجود داشت که اراضی روستای رستم آباد مایملک آنها بود. این خانواده از نسل قاجار و دارای سمت‌های اجرایی و البته بسیار اعیان بودند. پدر خانواده شاهزاده‌ای به نام میرزا فرنانفرما (نخست وزیر ایران در زمان قاجار) بود. او به رسم تمام قاجاریان زن و فرزند بسیار داشت. اما خوشبختانه عدالت در خانواده‌اش جریان داشت و اموالش را بین فرزندان تقسیم کرد. یکی از فرزندانش که بخشی از املاک خود که یک باغ زیبا بود را به ایتالیا فروخت و آنها نیز این ملک را جزوی از سفارت ایتالیا اعلام کردند. نام فرمانیه از همان زمان روی روستای رستم آباد ماند. نام فعلی خیابان نیز از نام سید محمد باقر حسینی لواسانی، جزو اعضای حزب جمهوری اسلامی و یکی از نمایندگان دور اول مجلس شورای اسلامی گرفته شده است که در جریان انفجار مرکز حزب جمهوری اسلامی (7تیر 1360) شهید شد.

    امکانات محله

    فرمانیه در بیشتر ساعات روز شلوغ است و خیابان‌هایش پرترافیک هستند. ترافیک محله صبح‌ها و عصرها بیشتر می‌شود. متروی مستقیمی برای این محله وجود ندارد؛ اما نزدیک‌ترین ایستگاه‌ها متروی قیطریه و نوبنیاد هستند. از هر دو ایستگاه برای رسیدن به فرمانیه تاکسی خطی وجود دارد. همچنین سه خط اتوبوس از این محله می‌گذرند. بوستان، مرکز خرید، فروشگاه زنجیره‌ای، بیمارستان، مسجد، آموزشگاه‌های مختلف، مدرسه، باشگاه، استخر، بانک، کافه و رستوران‌های با کیفیت و هر چه می‌خواهید در خود محله‌ی فرمانیه پیدا می‌شوند. البته اگر از آنها خسته شدید، می‌توانید به محله‌های اطراف نیز بروید. تنوع و در دسترس بودن امکانات به رشد فروش الاک[WU1] در این محله کمک بسیاری کرده‌اند.

    فرمانیه
    با چند تومان در فرمانیه صاحب خانه می‌شوید؟

    بازه‌ی قیمتی برای خانه‌های لوکس فرمانیهحدود متری 50 میلیون تومان است؛ اما قیمت برای خانه‌های قدیمی‌ساز محله از متری 20 میلیون تومان آغاز می‌شود. گشت و گذار در آگهی‌های سایت دیوار نشان می‌دهد که متوسط قیمت در این محله برای آپارتمان‌هایی که کمتر از 5 سال از ساخت آنها می‌گذرد و امکانات خاصی ندارند، حدود متری 25 میلیون تومان است. برج‌ها و ساختمان‌های نوساز و لوکس که امکاناتی چون استخر، سینما (Tv room)، سالن ورزش، روف گاردن و ... دارند به قیمت دو برابر فروخته می‌شوند. در یک آگهی یک آپارتمان نوساز 135 متری، دو خوابه حوالی باغ سفارت ایتالیا، با امکاناتی چون استخر و سونا و جکوزی، به قیمت متری 32 میلیون تومان (در مجموع 3 میلیارد و 915 میلیون تومان) به فروش می‌رسد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار