مدیران خودروعصر اعتبار

آغاز ساخت دوباره مدارس تخریب شده در سیل

عصر ساختمان- وزیر آموزش و پرورش گفت: در سراسر کشور حدود ۱۵۰۰ مدرسه بر اثر سیل آسیب دیده که از این تعداد بیش از ۲۰۰ مدرسه آسیب جدی دیده که باید مجدد احداث شود.

آغاز ساخت دوباره مدارس تخریب شده در سیل
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، سیدمحمد بطحایی در حاشیه مراسم کلنگ زنی مدرسه شش کلاسه در گمیشان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با این مراسم کلنگ‌زنی عملیات اجرایی ساخت مدارس آسیب دیده کشور آغاز می‌شود.

    وی با اشاره به آسیب سیل به حدود 1500 مدرسه، بیان کرد: حدود 1300 مدرسه در کشور آسیب جزئی دیده‌اند که مرمت این مدارس تا قبل از مهرماه به اتمام‌ خواهد رسید.

    بطحایی تصریح کرد: بخشی از تجهیزات مدارس نیز در حادثه سیل اخیر آسیب دیدند که البته با سرعت عملی که همکاران آموزش و پرورش داشتند خسارات به تجهیزات به حداقل رسید.

    وزیر آموزش و پرورش گفت: تلاش داریم با کمک دولت و خیرین تا مهر 98 بخش عمده‌ای از این خسارات جبران شود.

    در مراسمی با حضور وزیر آموزش و پرورش، در راستای آغاز عملیات اجرایی ساخت فضاهای آموزشی آسیب دیده از سیل کشور، عملیات اجرایی ساخت مدرسه شش کلاسه حمید آخوند قولی در شهر گمیشان آغاز شد.

    این مدرسه دو طبقه در 1550 متر مربع مساحت، با هزینه 45 میلیارد ریال در گمیشان ساخته خواهد شد.

    فرماندار گمیشان در این مراسم گفت: هفته معلم فرصتی برای تقدیر از تلاش‌های شبانه‌روزی انسان‌های بزرگی است که علم، اخلاق و فداکاری را آموختند. معلمان روشنی بخش مسیر توسعه و پیشرفت کشور در همه زمینه ها هستند.

    امیرشیر توماج در ادامه ضمن تقدیر از تلاش‌های مردم در جریان سیل اخیر، تصریح کرد: طی چند روز اخیر رشادت ها و ایثارگری های مردم در مقابله با سیل وصف ناپذیر است. حضور مردم در کنار دستگاه‌ها و نیروهای مسلح روند مقابله و خدمات رسانی را تسهیل کرد.

    وی خاطرنشان کرد: در سیل اخیر 9 مدرسه شهرستان گمیشان دچار آسیب جدی شدند.

    بعد از این مراسم «سیدمحمد بطحایی» راهی آق‌قلا شد تا در مراسم کلنگ‌زنی مدرسه 10 کلاسه آق‌قلا و مجتمع آموزشی 24 کلاسه آق‌قلا شرکت کند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو