مدیران خودروعصر اعتبار

بازار کم رونق زمین در تهران

عصر ساختمان:بازار معامله زمین در پایتخت از آغاز سال جدید تا کنون هنوز رونق چندانی نداشته و شمار فایل‌های فروش زمین از ابتدای فروردین تاکنون به‌طور محسوسی نسبت به اسفند سال گذشته کاهش یافته است. این در حالی است که به گفته مشاوران املاک حجم معاملات آپارتمان مسکونی در سال جدید و به ویژه در اردیبهشت ماه با افزایش رو‌به‌رو شده است.

بازار کم رونق زمین در تهران
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان » به نقل از شاید این پدیده در ماه‌های آغاز سال تا حدی طبیعی به نظر برسد، چراکه مالکان بنا دارند تا زمانی که از وضعیت بازار مطمئن نشده‌اند، از عرضه زمین خودداری کنند. البته برخی از واسطه‌های ملکی هم مدعی هستند که زمین‌داران قصد دارند دستور نقشه یا جواز ساخت‌و‌ساز تهیه کنند تا بتوانند به این ترتیب قیمت‌های بالاتری را پیشنهاد کنند. پیش‌بینی مشاوران املاک این است که در صورت استمرار ظهور نشانه‌های پیش رونق در بازار مسکن، بازار زمین نیز در ماه‌های آتی با رونق مواجه می‌شود، چراکه در صورت وجود صف تقاضا، سازندگان حضور پررنگ‌تری در بازار خواهند داشت و زمین‌داران از این فرصت برای عرضه استفاده خواهند کرد.

    قیمت‌گذاری زمین در تهران مبتنی بر شخصی، تعاونی یا اوقافی بودن سند، کاربری طرح تفصیلی، بر زمین، جانمایی در معبر اصلی یا فرعی و تناسب آن با کاربری مجاز، طی فرآیند صدور دستور نقشه یا جواز ساخت، میزان تراکم و نظایر آن صورت می‌گیرد. بیشترین قیمت پیشنهادی زمین بر اساس بررسی فایل‌های ارائه شده در یکی از موتورهای جست و جوی معتبر ملک، مربوط به زمین 4 هزار مترمربعی با بر 80 متر واقع در بلوار آفریقا، نرسیده به بلوار اسفندیار است که هر متر مربع 70میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است. قیمت بالای این زمین به دلیل برخورداری از جواز 19 هزار مترمربع اداری، 6 هزار و 800متر تجاری و 1412 واحد پارکینگ است. همچنین مالک مدعی شده که این جواز قابل افزایش است. زمین‌هایی با قیمت پیشنهادی کمتر از یک میلیون تومان برای هر مترمربع نیز در میان فایل‌ها وجود دارد که مربوط به اراضی بایر حاشیه تهران و مناسب کاربری انبار یا کارگاه است.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار