مدیران خودروعصر اعتبار

طلسم مسکن مهر فومن شکسته خواهد شد

عصر ساختمان:در جلسه کمیته برنامه‌ریزی فومن که با حضور مسئولان در فرمانداری این شهرستان برگزار شد مشکلات مسکن مهر مورد بررسی و توجه قرار گرفت.

طلسم مسکن مهر فومن شکسته خواهد شد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان » به نقل از ایسنا، «رضا علی‌نیا» سرپرست مدیریت مسکن و ساختمان اداره‌کل راه و شهرسازی گیلان با اشاره به استفاده نکردن مسکن مهر از اعتبارات تملک و دارایی اظهار کرد: تأمین اعتبارات مسکن مهر از محل تسهیلات بانک مسکن، آورده اعضاء و یارانه‌های دولت است.

    وی با بیان این‌که عملیات ساخت و تکمیل 580 واحد مسکن مهر فومن آغاز شده است، افزود: 400 واحد از میزان مذکور دارای متقاضی هستند و 180 واحد آن فعلاً بدون متقاضی و مسکوت مانده است.

    این مسئول با بیان این‌که 40 تا 50 واحد مسکن مهر فومن شرایط نزدیک به واگذاری به متقاضیان را دارد، خاطرنشان کرد: با توجه به وجود مشکلات در اجرای پروژه مسکن مهر شهرستان فومن، آسیب‌شناسی‌هایی با تشکیل جلسات انجام شده است.

    وی هزینه ساخت هر واحد مسکن مهر را 64 میلیون تومان دانست و گفت: 37میلیارد تومان کل هزینه ساخت واحدهای مسکن مهر فومن خواهد بود.

    علی‌نیا از پیشرفت فیزیکی 45 درصدی و ریالی اجرای عملیات ساخت مسکن فومن خبر داد و افزود: به‌طور میانگین آورده هر شخص برای هر واحد حدود هشت میلیون تومان بوده در حالی که این میزان با توجه به پیشرفت فیزیکی باید 16 تا 17 میلیون تومان باشد. عدم آورده باعث نبود نقدینگی و بدهی انباشته به پیمانکار شده است.

    وی تأمین آورده توسط اشخاص را راهی برای کاهش مشکلات خواند و اظهار کرد: یکی دیگر از مشکلات در راستای استفاده از واحدهای در شرف افتتاح، فاضلاب منطقه است.

    سرپرست مدیریت مسکن و ساختمان اداره‌کل راه و شهرسازی گیلان با بیان این‌که امکانات آب، گاز و آب شرب واحدهای مسکن مهر فراهم شده است، یادآور شد: فاضلاب منطقه کماکان با مشکل مواجه است.

    «میرشمس مومنی‌زاده» فرماندار فومن با تأکید بر این‌که برنامه‌ریزی دستگاه‌های اجرایی شهرستان باید بر مبنای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی باشد، اظهار کرد: مطالبات و پروژه‌های ناتمام شهرستان در اولویت کاری و اعتباری قرار دارند.

    وی با بیان این‌که پروژه‌های شهرستان باید با پیگیری‌ها به نتیجه رسد تا پاسخگوی مردم و افکار عمومی باشیم، افزود: پروژه مسکن مهر، به پروژه مسأله‌دار شهرستان تبدیل شده است.

    مومنی‌زاده به پیگیری‌ها، بازدیدهای معاون وزیر و برگزاری جلسات در خصوص پروژه مسکن مهر فومن اشاره و خاطرنشان کرد: از عملکردها در ارتباط با پروژه مسکن مهر شهرستان رضایت ندارم، هر چند این پروژه سال‌های سال راکد بوده و طی یکسال گذشته فعال شده است اما این تحرکات در حد جلب رضایت نیست.

    وی گفت: امید است با واگذاری 40 واحد مسکن مهر طی هفته‌های آینده طلسم مسکن مهر فومن شکسته شود.

    فرماندار فومن بر تسریع و تکمیل روند واحدهای باقی‌مانده مسکن مهر فومن تا پایان سال تأکید و اظهار کرد: مسکن مهر دغدغه مردم شهرستان، اذهان عمومی و رسانه‌ها شده است.

    «کیوان نظری» دبیر کمیته برنامه‌ریزی فومن با بیان این‌که هم‌اکنون اعتبار و دستورالعملی برای سال 95 ابلاغ نشده است، اظهار کرد: میانگین اعتبارات استانی شهرستان 50 درصد اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه استان بوده است که 40درصد آن سهم دستگاه‌های اجرایی است.

    وی با بیان این‌که تحقق اعتبارات دو درصد نفت و گاز 99 درصد بوده است، افزود: اعتبارات دو درصد نفت و گاز کامل محقق شده است.

    نظری با بیان این‌که تحقق اعتبارات ماده 180، 50 درصد بوده است، تصریح کرد: اختصاص جزء 54 متأسفانه صفر بوده است این درحالی است که بیشترین پروژه‌های تعریف شده در شهرستان‌ها جزء 54 ماده 180 بوده است و هم‌اکنون هیچ تخصیصی به استان‌ها اختصاص نیافته است.

    وی با بیان این‌که اختصاص اعتبارات ماده 12، 50 درصد بوده است، یادآور شد: تحرک بخشی منطقه به‌صورت 100درصد بوده است و ممکن است میزان اختصاص اعتبارات با توجه به پایان سال کاری، افزایش یابد.

    نظری با تأکید بر ضرورت تداوم روند اجرای کاری دستگاه‌ها گفت: اعتبارات تکمیلی می‌تواند در سال 95 جایگزین شود تا عدم و کمبود تخصیص‌ها جبران شود.

    وی با بیان این‌که پروژه‌های فعال و کمبود اعتبار در اولویت تخصیص اعتبارات قرار دارند، خاطرنشان کرد: نباید منتظر ماند تا اعتبارات اختصاص یابد، چون اختصاص اعتبارات تعهد دولت است و به این تعهد عمل می‌کند.

    دبیر کمیته برنامه‌ریزی فومن ضمن درخواست از مسئولان جهت آماده‌سازی پروژه‌های پیشنهادی شهرستان یادآور شد: هر دستگاه به فراخور اعتبار و پیشنهاد نهایی فهرست پروژه‌هایی نهایی را به کمیته برنامه‌ریزی اعلام کند تا اعتبار آن تصویب شود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو