مدیران خودروعصر اعتبار

جدیدترین نرخ‌های اجاره‌بهای مسکن در تهران

عصر ساختمان- بررسی بازار مسکن حاکی از آن است که یک واحد مسکونی ۸۵ متری در ولنجک با رهن ۶۰ میلیونی و اجاره ۴ میلیون تومانی و آپارتمان ۹۸ متری واقع در ۱۷ شهریور با رهن ۱۰۰ میلیون تومانی اجاره داده شده است.

جدیدترین نرخ‌های اجاره‌بهای مسکن در تهران
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از تسنیم، بازار اجاره‌بهای مسکن به روزهای داغ خود نزدیک می‌شود؛ پیش بینی می‌شود امسال این بخش حداقل 30 درصد افزایش نرخ‌ها به دلایلی از جمله تورم عمومی و رشد قیمت مسکن در اواخر سال 96 و سال 97 داشته باشد. در این وضعیت وزارت راه و شهرسازی روی تکمیل و تحویل واحدهای مسکن مهر به خصوص در شهرهای جدید اطراف کلانشهرها (مانند تهران و البرز) متمرکز شده تا با این کار بخشی از تقاضا را به این مناطق هدایت کند و بازار را اصطلاحا به تعادل برساند.

    همزمان برخی نمایندگان مجلس نیز با انتقاد از عملکرد دولت در بخش مسکن، راهکارهای تامل‌برانگیزی برای کنترل نرخ‌ها در بازار اجاره‌بها ارائه می‌دهند. راهکارهایی از جمله "پرداخت تسهیلات" که البته جزیئات آن فعلا مشخص نیست! در این شرایط مستاجران با بیم و امید روزهای باقیمانده تا پایان قرارداد خود را سپری می‌کنند. طی ماه‌های خرداد، تیر، مرداد و شهریور ماه که موعد قرارداد اکثر واحدهای اجاره‌ای به پایان می‌رسد به نظر نمی‌رسد راهکار وزارت راه برای تکمیل و تحویل واحدهای مسکن مهر اثرگذاری مطلوبی در این بخش داشته باشد و راه حل پرداخت تسهیلات نیز به نظر چندان عملیانی نخواهد بود.

    بر اساس جدیدترین آمار سامانه املاک و مستغلات در منطقه 15 افسریه قرارداد اجاره یک واحد مسکونی به مساحت 50 مترمربع با عمر 38 سال با رهن 35 میلیون تومان و اجاره ماهانه 250 هزار تومانی امضا شده است. در منطقه 4 خاک سفیدیک واحد مسکونی 70 متری با شرایط 33 میلیون پول پیش و ماهانه 200 هزار تومان و در آپادانا واحدی با همین متراژ با شرایط 30 میلیون رهن و 2.5 میلیون تومان ماهانه، اجاره داده شده است.

    در منطقه یک ولنجک واحد مسکونی 85 متری 18 سال ساخت با رهن 60 میلیون تومانی و اجاره ماهانه 4 میلیون تومانی به مستاجر واگذار شده است. قرارداد اجاره آپارتمان 106 متری در قیطریه (منطقه یک) با پول پیش 20 میلیون تومان و اجاره ماهانه 9 میلیون تومانی امضا شده و در محله دروس واحد مسکونی 63 مترمربعی با شرایط 220 میلیون تومانی رهن و اجاره ماهانه یک میلیون تومانی در اختیار مستاجر آن قرار گرفته است.

    همچنین در منطقه 18  محله 17 شهریور یک دستگاه آپارتمان 98 متری 2 ساله با رهن 100 میلیون تومانی اجاره داده شده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی