مدیران خودروعصر اعتبار

معاون وزیر کشور خبر داد؛

پرداخت تسهیلات به بیش از ۱۷ هزار شهر و روستای آسیب‌دیده در گلستان بزودی

عصر ساختمان- معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور با اشاره به تشکیل ۱۴ ستاد معین در شهرستان‌های استان گلستان برای ارزیابی مناطق آسیب دیده شهری و روستایی این استان، گفت: پرداخت تسهیلات به ۱۷ هزار و ۸۰۹ واحد شهری و روستایی آسیب دیده از سیل در استان گلستان بزودی آغاز می شود.

پرداخت تسهیلات به بیش از ۱۷ هزار شهر و روستای آسیب‌دیده در گلستان بزودی
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، مهدی جمالی‌نژاد در جلسه کارگروه بازسازی و نوسازی استان گلستان ضمن اشاره به پرداخت 40 میلیارد ریال کمک بلاعوض و اسباب و اثاثیه به حادثه دیدگان استان، گفت: خوشبختانه در شهرهای گمیشان و بندرترکمن آبگرفتگی در سطح شهر وجود ندارد و در برخی از محلات شهر آق‌قلا آبگرفتگی وجود دارد که آن هم بزودی رفع می‌شود.

    وی با اشاره به تلاش‌های همه جانبه دستگاه‌های اجرایی، استان‌های معین و نیروهای نظامی و امدادی برای رفع مشکل آبگرفتگی استان گلستان، گفت: هماهنگی و پیگیری برای اخذ برنامه اجرایی دستگاه‌ها با جدیت ادامه دارد و تاکنون با توجه به اولویت‌های پیش‌بینی شده از بنیاد مسکن و وزارت نیرو برنامه‌ها اخذ شده و وزارت راه و شهرسازی نیز برنامه خود را با هدف بهسازی و نوسازی راه‌های مواصلاتی آسیب دیده اعم از شریانی و غیرشریانی شامل پل‌ها، آب‌نماها، آبروها در جلسه آتی کمیته ارائه می‌کند.

    جمالی نژاد ادامه داد: بر این اساس در جلسات کمیته بازسازی و نوسازی برنامه اجرایی وزارت نیرو و بنیاد مسکن برای بازسازی مناطق روستایی و شهری و تاسیسات آبی آسیب دیده، حوزه خدمات و فاضلاب، تاسیسات برق به تفکیک طرح‌ها و پروژه‌های مربوطه صورت گرفته است.

    معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور با اشاره به بازدیدهای انجام شده تصریح کرد: در خصوص راه‌های شهری و روستایی نیز فقط مسیر دسترسی از سه‌راهی‌یساقی به بندرترکمن مسدود است و تمامی راه‌ها و محورهای مواصلاتی استان گلستان باز و رفت و آمد در جریان است.

    دبیر کمیته بازسازی و نوسازی قرارگاه بازسازی  مناطق سیل زده با اعلام تشکیل تیم‌های کارشناسی متشکل از دفتر فنی استانداری، ادارات راه و شهرسازی، بنیاد مسکن، سازمان نظام مهندسی و نوسازی مدارس گفت: در شهر آق قلا 4800 خانه و در گمیشان 1268 خانه تاکنون بازدید  و حدود 2000 واحد مسکونی غیرقابل سکونت تشخیص داده شده است که در کارگروه بازسازی و نوسازی استان تصمیماتی برای این موارد گرفته‌ایم.

    جمالی نژاد افزود: در استان گلستان 20 مدرسه تخریب شده و حدود 300 مدرسه نیز نیازمند تعمیر هستند که اعتباری بالغ بر 85 میلیارد تومان برای جبران آن برآورد شده است.

    بر اساس گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، رئیس سازمان شهرداری‌ها ودهیاری‌ها با اشاره به لزوم بازسازی سریع روستاهای استان گلستان با توجه به ظرفیت‌های موجود، اظهار کرد: در روستاهای استان نیز 40 روستا از سیل اخیر آسیب دیده است که 440 خانوار در معرض تهدید با تمهیدات پیش‌بینی شده استان جابه‌جا شدند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار