مدیران خودروعصر اعتبار

مدیر پروژه مهستان شهریار تاکید کرد :

بدون وام بانکی و زمین دولتی هم می توان برای مردم مسکن ارزان ساخت

عصر ساختمان- حسین شعبانی مدیر پروژه مسکونی مهستان شهریار در گفت و گو با برنامه حرف حساب گفت : اگر دولت از انبوه ساز بخش خصوصی حمایت کند و سنگ جلوی پای آنها نیندازند می توان در همین استان تهران هم حتی بدون وام بانکی و زمین دولتی ، مسکن ارزان به مردم تحویل داد .

بدون وام بانکی و زمین دولتی هم می توان برای مردم مسکن ارزان ساخت
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۳:۱۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان»، وی افزود : در پروژه مهستان شهریار کلیه بانکها ما را تحریم کردند و تا به امروز ریالی وام به ما پرداخت اما ما هنوز بدون اینکه حتی از زمین دولتی استفاده کرده باشیم به مردم مسکن با قیمت مناسب و بسیار پایین تر از قیمت منطقه در نزدیک ترین نقطه به مردم تحویل می دهیم .این یک فوت کوزه گری است که فقط ما از عهده آن بر می آییم . انبوه سازان می توانند با تولید مسکن مناسب و با استفاده از درآمد واحدهای تجاری و خرید و فروش واحد ها هزینه های جاری خود را تامین کنند . کافی است که دولت در زمینه مجوزها با انبوه ساز تعامل کافی داشته باشد .
    وی با اشاره به مشکلاتی برای مسکن مهر ایجاد شد گفت : در این پروژه چون سرمایه گذار آورده ای نداشت دلش برای تکمیل پروژه نسوخته بود و به همین دلیل بخشی از آن به صورت نیمه کاره رها شد .
    مدیر پروژه مسکونی مهستان اضافه کرد : ما نباید و نمی خواهیم سربار دولت باشیم . همیشه قرار نیست که دولت به انبوه ساز اطمینان دهد ، گاهی هم انبوه ساز باید به دولت اطمینان دهد .
    وی گفت : ما حتی می توانیم در بسیاری از اتوبان ها و راه های سراسری کشور به صورت رایگان سرویس بهداشتی بسازیم و حتی درآمد و اشتغال هم ایجاد کنیم .
    حسین شعبانی در این برنامه با اشاره به اینکه همیشه تزریق وام باعث رونق در یک بازار نمی شود افزود : در صنعت خودرو دولت 4000 میلیارد تومن وام تزریق کرد . نتیجه چه شد آیا خودرو ارزان شد ؟ منابع هدر رفت و خودرو هم ارزان نشد .
    به گفته این کارآفرین با حل مشکل مسکن بسیاری از بار روانی مردم رفع خواهد شد و جوانان رغبت بیشتری برای ازدواج پیدا می کنند . در حدود 13 میلیون جوان ازدواج نکرده در کشور وجود دارند و پیر شدن جامعه ایران یک زنگ خطر است .
    وی با اشاره به توانمندی متخصصان ایرانی در ساخت مسکن افزود : در حال حاضر توان فنی و مهندسی انبوه سازان ایرانی به قدری است که می توانند این خدمات را به کشورهای همسایه و منطقه صادر کنند . با صدور خدمات انبوه سازی می توان مصالح ایرانی را هم به کشورهای منطقه به قیمت مناسب به فروش رساند . تا کی باید مانند نفت خام فروشی کرد . ما از طرفی سنگ خام را صادر می کنیم و بعد سنگ آماده چینی را به قیمت گزاف به ایران وارد می کنیم .
    به گفته وی در حال حاضر 5 میلیون نفر به طور مستقیم و غیر مستقیم از راه تولید و فروش مسکن ارتزاق می کنند . اگر بخش مسکن راه بیفتد بخش عمده ای از صنایع کشور نیز رونق می گیرید . از پارسال تا به حال گفته کارشناسان با کاهش 70 درصدی در تولید مسکن مواجه بوده ایم که این امر می تواند در قیمت مسکن بسیار تاثیر بگذارد . همان طور که اگر موج خانه سازی در اوایل سال 90 ایجاد نشده بود امروز سونامی قیمت مسکن بیش از وضعیت فعلی بود .      
    وی در پایان افزود : ما آمدیم ( در پروژه مهستان شهریار )  ، بنده بدون وام بانکی آمدیم 3200 واحد در قالب 800 هزار متر مربع ساختیم و با قیمت مناسب آن را به مردم عرضه کردیم . گفتنی است که پروژه مهستان شهریار با وجود موانع مختلفی که برای آن ایجاد شد با حمایت بخش خصوصی و فرماندار شهریار دوباره استارت خورد و قرار است در تیرماه فاز اول پروژه با تحویل بخشی از واحدها به صاحبان خود به طور رسمی افتتاح شود .

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار