مدیران خودروعصر اعتبار

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران خبر داد:

قلع و قمع بیش از ۲ هزار مورد ساخت و ساز غیرمجاز استان تهران

عصر ساختمان:رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران گفت: سال گذشته بیش از ۲ هزار و ۴۰۰ مورد از ساخت و سازهای غیرمجاز با هماهنگی مسئولان قضایی قلع و قمع شد.

قلع و قمع بیش از ۲ هزار مورد ساخت و ساز غیرمجاز استان تهران
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان » به نقل از فارس، علی‌اشرف منصوری ظهر امروز در نشست مشترک مدیران جهاد کشاورزی استان تهران و سازمان امور اراضی کشور اظهار کرد: یکی از محوری‌ترین و اصلی‌ترین فعالیت‌های جهاد کشاورزی به ویژه در استان تهران حفاظت از اراضی کشاورزی است، در واقع خط قرمز ما جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز و هرگونه دست‌اندازی به اراضی ملی به شیوه غیرقانونی است.

    وی بیان کرد: از این رو اقدامات بسیار اساسی در این راستا در سال گذشته انجام شد؛ دستگاه‌های قضایی و مسؤولان استان نیز همکاری خوبی با جهاد کشاورزی استان داشتند به گونه‌ای که سال گذشته بیش از 2 هزار و 400 مورد از ساخت و سازهای غیرمجاز با هماهنگی مسئولان قضایی قلع و قمع شد.

    رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران تصریح کرد: در اثر این تخریب‌ها 411 هکتار از اراضی به چرخه کشاورزی بازگشت.

    وی به تهیه نقشه کاداستر اشاره کرد و افزود: طی سال گذشته و اوایل سال جاری با همکاری وزارت جهاد کشاورزی توانستیم حدود 30 هزار هکتار اراضی استان را از مجموع 200 هزار هکتار به پیمانکار واگذار کنیم و پیمانکار نیز در حال تهیه نقشه‌ها است؛ این امر به اجرای برنامه‌های سازمان جهاد کشاورزی، جلوگیری از تعرض‌ها و ساخت و ساز غیرمجاز در منابع ملی استان بسیار کمک می‌کند.

    منصوری به موضوع واگذاری اشاره کرد و گفت: در این خصوص تیم نظارت در سازمان جهاد کشاورزی فعال شده و در انتهای کار هستیم.

    رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران ادامه داد: ارائه گزارش‌های مردمی در سامانه 131 نیز کمک بسیاری در جهت حفاظت از اراضی داشته است.

    وی همچنین تصریح کرد: بازنگری اساسی در قانون اراضی کشاورزی صورت گرفته است که کمک به حفظ اراضی و اجرای طرح‌های کشاورزی می‌کند و باعث کاهش هزینه طرح‌های کشاورزی می‌شود؛ یکی از مفاد این طرح که از جانب مجلس شورای اسلامی به کمیسیون کشاورزی ارجاع شده این است که از هرگونه تخریب غیرمجاز اراضی به شدت جلوگیری می‌کند و به سازمان جهاد کشاورزی یاری می‌رساند و ابزارهای حمایتی را بیشتر می‌کند.

    منصوری در خصوص حذف عوارض از ایجاد بخش‌های کشاورزی اشاره کرد و گفت: این امر اجرای طرح‌های کشاورزی را کم‌هزینه‌تر می‌کند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار