مدیران خودروعصر اعتبار

پربازدیدترین بنای توریستی جهان

عصر ساختمان:برج ایفل که هم اکنون ۱۲۶ سال دارد و نماد فرانسه و پاریس است از ابتدای راه‌اندازی‌ در سال ۱۸۸۹ تا امروز، در میان بناهای دنیا بیش‌ترین تعداد بازدیدکننده‌ را داشته است؛ این برج در کنار "موزه لوور" و "کاخ ورسای" از جاذبه‌های اصلی گردشگری فرانسه است.

پربازدیدترین بنای توریستی جهان
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان » به نقل از اتاق خبر ، برج ایفل ماجراهای جالبی دارد؛ از اعتراض‌های گسترده به ساخت آن تا اینکه نماد فرانسه شد، از پربازدیدترین بنای دنیا بودن و ثبت شدن در میلیون‌ها عکس تا تبدیل شدن به وسیله‌ای برای خودکشی و حتی به عقد یک زن درآمدن!.

    ایفل با حدود 300 متر ارتفاع، درکنار رود "سِن" و پارک "شان دو مارس"، روز و شب پذیرای گردشگران زیادی است؛ مردم در اطراف ایفل و در پارک زیر آفتاب می‌نشینند. شبِ ایفل هم زیبایی خاص خودش را دارد. با تاریک شدن هوا، چراغ‌های برج روشن می‌شود و در سیاهی شب چراغ‌های چشمک‌زن ایفل شادی گردشگران را به همراه دارد.

    اما ایفل که در زمان ساخت بلندترین بنای دنیا بود، این جایگاهی را که امروز دارد، نداشت؛ این برج که توسط گوستاو ایفل در صدمین سالگرد انقلاب فرانسه و برای نمایشگاه جهانی سال 1889 در مدت زمان حدود دو سال ساخته شد، حضورش در پاریس با اعتراض گسترده جمعی از هنرمندان و روشنفکران فرانسوی مواجه شد. حدود 300 نفر از نویسندگان و دیگر هنرمندان فرانسه در نامه‌ای اعتراض‌آمیز برچیده شدن برج ایفل را خواستار شدند؛ اما این سازه که به آن "لاشه فلزی" هم گفته‌اند، در پاریس ماندگار شد و حالا بیش‌تر از هر چیز و هرجای دیگری فرانسه را با آن می‌شناسند.

    از مسائل جالب توجه درباره ایفل، ساخت کپی از آن در چند شهر، خودکشی و آویزان شدن به نشانه اعتراض، تهدید به بمب‌گذاری و تعطیلی، همچنین ساخت موسیقی از صدای برج است. چند سال پیش هم یک زن آمریکایی با برج ایفل ازدواج کرد! او خود را به عقد این برج درآورد و نام فامیلش را هم به "ایفل" تغییر داد. یک ماجرای جالب دیگر برج "ایفل" هم فروش آن توسط یک کلاهبردار است که در سال 1925 و در زمان رکود اقتصادی پاریس با جعل مدارکی، این برج را به یکی از آهن‌فروشان مشهور فرانسه فروخت.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو