مدیران خودروعصر اعتبار

قطعه یک آزادراه تهران-شمال کی افتتاح می‌شود؟

عصر ساختمان- تا آغاز تابستان کمتر از دو ماه باقی مانده است و بر اساس اعلام مسئولان، قطعه یک آزادراه تهران-شمال در این فصل افتتاح می‌شود.

قطعه یک آزادراه تهران-شمال کی افتتاح می‌شود؟
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۷:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان» به نقل از ایسنا، بهمن ماه سال گذشته بود که محمد اسلامی-وزیر راه و شهرسازی- اعلام کرد قطعه یک آزادراه تهران-شمال در تابستان سال 1398 به مرحله بهره برداری می‌رسد و شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل نیز در مورد قطعه یک این آزادراه اعلام کرد که پروژه مذکور با پیشرفت فیزیکی 94 درصدی همراه بوده و فقط بخش کمی از عملیات اجرایی آن باقی مانده است.

    طول منطقه یک آزادراه تهران-شمال 32 کیلومتر است و از پروژه‌های بزرگ عمرانی در کشور به شمار می‌آید و تمامی فناوری‌های روز جهان در این پروژه استفاده شده است، پروژه‌ای که عملیات اجرایی آن به صورت مشترک بین وزارت راه و شهرسازی، بنیاد مستضعفان و همچنین پیمانکاران داخلی به صورت هماهنگ و یکپارچه اجرا می‌شود.

    بهره‌برداری از منطقه یک آزادراه تهران-شمال به طول 32 کیلومتر باعث کاهش 60 کیلومتری مسیر و 20 دقیقه‌ای زمان تا سه‌راهی شهرستانک خواهد شد و بهره برداری آن از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

    آزادراه تهران - شمال، پروژه بزرگ راه‌سازی در کشور است که در چهار قطعه 33، 21، 47 و 20 کیلومتری شهر تهران را به شهرهای غربی استان مازندران متصل می‌کند. مسیر آزادراه از تقاطع غیر همسطح با بزرگراه شهید همت و بزرگراه آزادگان شروع و در امتداد دره کن، پس از گذشتن از حاشیه روستای سولقان به تدریج از منطقه کوهستانی توچال عبور کرده، سپس توسط تونل بلند تالون به طول 4850 متر این رشته کوه را قطع کرده و در دامنه‌های شمالی آن در منطقه دو آب شهرستانک قرار می‌گیرد.

    از آن پس مسیر به موازات جاده قدیم کرج-چالوس امتداد می‌یابد و در دره سرهنگ وارد تونل البرز به طول 6400 متر شده و در پل زنگوله خارج، سپس با عبور از ارتفاعات البرز به موازات جاده موجود کرج-چالوس تا شهر چالوس ادامه یافته و درنهایت با یک تقاطع غیر همسطح به کمربندی چالوس-تنکابن متصل می‌شود.

    باید خاطرنشان کرد که قطعه چهارم این آزادراه حدفاصل سه‌راهی دشت نظیر مرزن‌آباد-چالوس به طول حدود 20 کیلومتر است که دارای دو خط رفت و دو خط برگشت بوده و در قسمت‌های فراز، یک خط کندرو به مسیر اضافه می‌شود، در حالی که اجرای این قطعه از سال 1375 آغاز شد و در سال 1391 به بهره‌برداری رسید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار