مدیران خودروعصر اعتبار

ثبت نام ۸۰۰ نفر برای خرید مسکن مهر فاقد متقاضی/دو پیشنهاد برای تسهیل فروش

عصر ساختمان:قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در امور مسکن مهر گفت: بعد از آگهی عمومی برای فروش ۱۱۸ هزار واحد مسکن مهر فاقد متقاضی در برخی از استانها در یک ماه اخیر، تاکنون ۷۰۰ تا ۸۰۰ نفر برای خرید این واحدها ثبت نام کردند.

ثبت نام ۸۰۰ نفر برای خرید مسکن مهر فاقد متقاضی/دو پیشنهاد برای تسهیل فروش
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان » به نقل از ایرنا، احمد اصغری مهرآبادی، افزود: این میزان ثبت نام نشان می دهد که برای خرید واحدهای مسکن فاقد متقاضی، درخواست زیادی وجود ندارد.
    در اجرای پروژه مسکن مهر قرار است 2 میلیون و 300 هزار واحد مسکن مهر در کشور ساخته شود که تاکنون بیش از یک ملیون و 800 هزار واحد آن واگذار شده و بقیه تا پایان امسال به متقاضیان واگذار خواهد شد.
    به گفته مسئولان وزارت راه و شهرسازی عدم توجه به بخش زیربنایی و زیرساختی در مسکن مهر، سبب شده تا مشکلات متعددی در تکمیل و بهره برداری از این واحدها ایجاد شود به طوری که 200 هزار واحد مسکن مهر با مشکلات زیرساخت‌ها در حوزه خدماتی روبرو هستند با این حال یکی از برنامه‌های مهمی که دولت بر آن تاکید دارد، تکمیل پروژه‌های مسکن مهر در نقاط مختلف کشور است.
    مهرآبادی همچنین گفت: برای تسهیل فروش این واحدها دو راهکار مناسب به معاون اول رئیس جمهوری اسلامی ایران ارائه شده که پس از موافقت با آن در این زمینه اطلاع رسانی خواهد شد.
    قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در امور مسکن مهر، به عدم افتتاح چهار هزار و 550 واحد مسکن مهر در شهر جدید پردیس اشاره کرد و گفت: به دلیل مشکلاتی که در آلودگی احتمالی آب این شهر وجود داشت افتتاح این واحدها به زمان دیگری موکول شد.
    مهرآبادی یادآورشد: واحدهای مسکن مهر فاقد متقاضی در میان پروژه‌های تعاونی های مسکن، قراردادهای سه جانبه و حتی تعدادی خود مالک نیز به چشم می خورد و در بیشتر استان های کشور وجود دارد.
    به گزارش ایرنا، پیش از این وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد: قرار است در شهر جدید پردیس 400 هزار نفر سکونت کنند در حالی که ظرفیت آب آشامیدنی این شهر تنها برای 50 هزار نفر کافی است و ما باید با سختی های زیادی آب مورد نیاز این شهر را تامین کنیم.
    مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پردیس نیز در این زمینه گفت: تاکید شرکت آب و فاصلاب استان تهران برای حصول اطمینان از آلوده نبودن آب شرب، سبب تعویق افتتاح چهار هزار و 550 واحد مسکن مهر در شهر جدید پردیس شد.
    «حسین رجب صلاحی» افزود: قرار بود با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید پردیس پروژه های مختلف شهر جدید پردیس به همراه 4550 واحد مسکن مهر افتتاح شود اما به دلیل آماده نبودن تاسیسات آبرسانی، این برنامه به تعویق افتاد.
    وی گفت: همه این واحدها برای افتتاح آماده شده بود اما به ما اعلام کردند شرکت آب و فاضلاب استان تهران به دلیل مسایل بهداشتی آب شرب، نمی تواند این تاسیسات را تحویل بگیرد.
    وی ادامه داد: شرکت آب و فاضلاب استان تهران تاکید کرده چون پیش از این در شهر جدید پردیس وقوع حادثه‌ای منجر به مسمومیت برخی از شهروندان شهر شده بود بهتر است ابتدا سیستم آب رسانی تحویل شرکت آب و فاضلاب شود تا مراحل مقدماتی و لازم برای حصول اطمینان از آلوده نبودن آب شرب این واحدها انجام و سپس افتتاح واحدها آغاز شود.
    مدیرعامل شهر جدید پردیس افزود: به شرکت آب و فاضلاب استان تهران اعلام کرده بودیم که این واحدها از زمان افتتاح تا تحویل وسکونت مالکان آن‌ها حداقل چند هفته زمان می‌برد، اما با وجود آنکه همه کنتورهای برق گاز و آب در واحدهای مسکونی فاز 11 شهر جدید پردیس نصب شده و آماده بود افتتاح این واحدها بار دیگر به تأخیر افتاد.
    وی اظهار داشت: با این حال شرکت عمران شهر جدید پردیس در نظر دارد با برنامه ریزی مناسب، هر ماه بتواند یک هزار دستگاه واحد مسکن مهر در این شهر افتتاح کند تا بتوانیم در زمان مقرر واحدهای خود را به متقاضیان تحویل دهیم.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار