مدیران خودروعصر اعتبار

توضیحات سازمان زیباسازی تهران درباره راه اندازی مرکز اسناد مشروطه

عصر ساختمان- معاون فنی سازمان زیبا سازی شهر تهران درباره راه اندازی مرکز اسناد مشروطه توضیحاتی داد.

توضیحات سازمان زیباسازی تهران درباره راه اندازی مرکز اسناد مشروطه
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از باشگاه خبرنگاران، یاسر جعفری معاون فنی سازمان زیبا سازی شهر تهران با اشاره به آخرین وضعیت آرامگاه شهدای مشروطه گفت: از 3 سال پیش بحث تملک ملک، در دستور شورا قرار گرفت و در نهایت سال گذشته سازمان زیبا سازی توانست آن را تملک کند.

    معاون فنی سازمان زیبا سازی شهرداری تهران ادامه داد: بعد از تملک قطعی ملک، برنامه مرمت و بازسازی این آرامگاه تهیه شد و در اختیار مشاور اجرا قرار گرفت.

    یاسر جعفری افزود: ما در رابطه با مرمت این آرامگاه یک مجموعه فرهنگی کوچکی را پیش بینی کرده ایم که مطمئن هستیم با افتتاح آن یک رخداد فرهنگی بزرگ اتفاق خواهد افتاد که تا به امروز از آن به عنوان خانه مشروطه و یا مرکز اسناد مشروطه نام می‌برند.

    وی ادامه داد: پیشنهاد ما احداث مجموعه‌ای است که بتوانیم اسناد مشروطه را در آن قرار بدهیم تا مراجعین از آن بازدید کنند.

    معاون فنی سازمان زیبا سازی شهر تهران با اشاره به انجام برخی از اقدامات اضطراری سازمان زیبا سازی در آرامگاه شهدای مشروطه گفت: در ابتدا اوضاع ساختمان بسیار نامساعد بود و علت آن هم این مسئله بود که خانواده ساکن در آنجا اهتمامی به تعمیر و نگهداری ملک از خود نشان نداده بودند.

    وی تصریح کرد: بنا به علت عدم رسیدگی در موقعیت بسیار خطرناکی از لحاظ ساز‌های و زیر سازی قرار داشت و این احتمال وجود داشت که  هر لحظه ریزش کند.

    یاسر جعفری با اشاره به تحویل بنا به پیمانکار برای مرمت و بازسازی گفت: پیمانکار در مرحله نخست اقدام به خاک‌برداری از ملک کرد و در مرحله دوم اقدام به عملیات مقاوم سازی در قسمت‌هایی که احتمال خطر و ریزش در آن وجود داشت، کرد.

    وی ادامه داد: در مجاورت این ملک، بنایی در حدود 80 متر قرار گرفته که تنها راه دسترسی به این ملک از طریق اورژانس بیمارستان لقمان است و ما مجبور به تملک ملک آن شدیم.

    معاون فنی سازمان زیبا سازی شهر تهران در رابطه با اقدامات صورت گرفته برای خرید ملک مجاور آرامگاه گفت: در حال نهایی کردن این مبلغ و قرار داد هستیم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو