مدیران خودروعصر اعتبار

معاون وزیر راه و شهرسازی:

واحد‌های مسکونی تخریب شده درسیل، پروانه ساختمانی داشتند

عصر ساختمان- مالواجرد گفت: واحد‌های مسکونی تخریب شده در سیل اخیر دارای پروانه ساختمانی و امضای مهندسی بودند که سوال برانگیز است.

واحد‌های مسکونی تخریب شده درسیل، پروانه ساختمانی داشتند
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، فرزانه مالواجرد معاون معماری وشهرسازی وزیر راه وشهرسازی در همایش روز معمار با بیان اینکه روز معمار مقارن شده با زاد روز شیخ بهایی گفت: شیخ بهایی چهره ای است که علاوه بر دانش نجوم در حوزه علم وهندسه در حوزه معماری و هنر هم بسیار شاخص بوده است.

    وی ادامه داد: بناهای ماندگاری مانند منارجنبان در اصفهان و بناهای اعجاز انگیر در نجف آباد اصفهان و طراحی و تقسیم بندی آب از زاینده رود به اصفهان و روستاهای اطراف نشان دهنده معماری شاخص و خاص دوران گذشته بوده است.

    مالواجرد اظهار کرد: معماری و هنر زمانی که با جغرافیا و اقتصاد عجین شود می تواند زمینه ساز توسعه و گسترش این بخش شود و زمانی که با پروردگار و دین عجین شود شاهد ایجاد مساجد پس از اسلام و آتشکده پیش از اسلام بسیار بزرگ و شاهکار می شود.

    وی با بیان اینکه تعداد آثار معماری دوران معاصر در کل شهرهای کشور در مقایسه با معماری دوران سنتی و گذشته قابل دفاع نیست افزود: بخشی از دلیل این اتفاق آن است که کمیت بر کفیت افزایش یافته و زمانی که ساخت وساز افزایش یافته و بی توجهی به کیفیت بناها دلیل افت این هنر شده است.

    معاون وزیر راه وشهرسازی با اشاره به اینکه در 4 و5 سال گذشته سعی شده در شورای عالی شهرسازی و معماری به کیفیت در طراحی شهرها توجه بیشتری شود افزود: در این شورا کمیته تخصصی با حضور بزرگان و متخصصان این حرفه تشکیل شده است.

    وی تاکید کرد: در سیل اخیر مشاهده شد که بناها و آثار باستانی در شهرهای مانند گلستان ، خوزستان و لرستان وشیراز تخریب نشده و این نشان دهنده آن است که در این بناها و در زمان ساخت آنها به دوران بازگشت سیل های 100 ساله توجه شده است.

    مالواجرد تصریح کرد: دوران 25ساله برای طراحی سدها در نظر گرفته شده است این سیل دوران بازگشت صدساله بوده و ما باید تصمیم گیری هایمان بر اساس همین دوران صد ساله باشد و تا کنون ما طراحی هایمان بر اساس دوره 25 ساله هم بستر و حریم رودخانه و هم سد ها طراحی میشده است و این اشتباه است که ما طراحی ساختمان ها را بر اساس دوران 25ساله قرار دهیم.

    وی ادامه داد: هنر و معماری در این بناها مشهود بوده زیراکه معماری با جغرافیا و محیط زیست همساز است.

    وی با اشاره به اینکه ساخت و ساز و تعدادی از واحدهای که در سیل اخیر تخریب شده اند دارای پروانه ساختمانی بوده اند افزود: زمانی که واحدی پروانه ساختمانی داشته باشد باید به طور قطع مهندسی آن را امضا کرده باشدو در این زمان تخریب این واحدها سوال برانگیز است.

    وی بیان کرد: وزارت راه وشهرسازی باید در تدوین ضوابط و مقررات بازنگری کند و شهرداری باید در نوع ساخت وساز های خود و پروانه ای که صادر می کنند توجه بیشتری داشته باشند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار