مدیران خودروعصر اعتبار

جلوگیری از سوداگری زمین در باغات واقع در حریم شهر تهران

عصر ساختمان- معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران از رفع ۴۰ مورد تخلف در غالب ۴۸۰۸ مأموریت در یک ماه گذشته و جلوگیری از تخریب باغات و تسری جریان سوداگری زمین به باغات واقع در حریم شهر تهران خبر داد.

جلوگیری از سوداگری زمین در باغات واقع در حریم شهر تهران
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از فارس، عبدالرضا گلپایگانی معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران با تأکید بر اهمیت مدیریت حریم گفت: باید زمینه های رشد و توسعه گردشگری با حفظ کالبد طبیعی و بدون آسیب به آن را فراهم کرده و ارتقاء رضایمندی را ، در برنامه های اجرایی صیانت از حریم شهر تهران مد نظر قرار دهیم.

    معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران تأکید کرد: در سال های اخیر با عنایت به فرمایشات مقام معظم رهبری و در راستای تدابیر شهردار محترم تهران سعی بر آن داشته ایم که مسئولیت و تعهدات خود را در قبال حفظ و صیانت از حریم شهر تهران به صورت مطلوب و شایسته ای به انجام برسانیم، از این رو با هماهنگی با ارگان های متولی همچون وزارت مسکن، وزارت جهاد کشاورزی، مراجع قضایی و نیروهای مسلح، تمهیدات و سیاست هایی را در جهت جلوگیری از ساخت و ساز غیر مجاز در نظر گرفتیم که خوشبختانه تاکنون به نحو مطلوب صورت پذیرفته است.

    وی گزارش اقدامات صورت گرفته برای صیانت از حریم شهر تهران در مناطق 11گانه را تشریح کرد و گفت: در یک ماه گذشته نسبت به مدت مشابه سال گذشته  با تمهیدات بعمل آمده و  با حضور گشت های حریم بان و بازدید های میدانی ضمن پیشگیری از ساخت و سازهای غیر مجاز 40 مورد رفع تخلف انجام شده است که در این خصوص آمار تخلفات تا 20 درصد کاهش یافته است ؛ هم چنین راه اندازی کنترل آنلاین سیستمی انتقال مصالح ساختمانی به مناطق دارای حریم در دستور کار قرار گرفته است.

    وی افزود: در این ایام علاوه بر افزایش گشت زنی ها  از مناطق دارای حریم ، رصد مکانی به صورت ویژه مدنظر قرار گرفت  و در همین راستا با هماهنگی و همکاری شهرداران مناطق دارای حریم از تسری جریان سوداگری زمین به باغ های واقع در حریم شهر تهران ممانعت بعمل آمد و با پشتیبانی دستگاه قضایی از تفکیک و تخریب باغات جلوگیری شد.

    وی رفع خلاف فنس کشی ، رفع خلاف دیوارکشی غیر مجاز ، رفع خلاف محوطه سازی ، رفع خلاف اتاقک و استخر و  جلوگیری از ورود مصالح غیر مجاز را، از جمله اقدامات انجام شده عنوان کرد و گفت :  این موارد در قالب گشت زنی  و پیشگیری  از تخلفات  در حریم براساس  پهنه بندی با انجام  4808 ماموریت انجام شده است .

    گلپایگانی هم چنین بازدید های میدانی با حضور نمایندگان شهر تهران ، معاون فنی عمرانی فرماندار تهران ، و سایر  دستگاه ها شهری درگیر را از دیگر موارد این اقدامات در صیانت حریم شهر تهران برشمرد وگفت : در زمان های بارندگی به صورت مستمر از رود دره ها و ارتفاعات در حریم بازدید میدانی بعمل آمده و رصد های کارشناسی و اقدامات ویژه برای جلوگیری از بحران های احتمالی انجام شد.

     معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران با اشاره بر اقدامات انجام شده برای صیانت از حریم شهر تهران بر لزوم تعامل و هم افزایی دستگاه های متولی به ویژه استانداری تهران در صیانت از حریم تأکید کرد و خواستار تسریع در اقدامات پیشگیرانه  از ساخت و سازهای غیر مجاز  در این عرصه ها  از سوی همه دستگاه های متولی شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار