مدیران خودروعصر اعتبار

شهردار تهران:

آثار تاریخی تحت حمایت بخش خصوصی در معرض آسیب هستند

عصر ساختمان- حناچی با بیان اینکه آثار تاریخی تحت حمایت بخش خصوصی در معرض آسیب هستند، گفت: سعی داریم با مالکین آن‌ها معامله کنیم.

آثار تاریخی تحت حمایت بخش خصوصی در معرض آسیب هستند
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، پیروز حناچی شهردار تهران صبح امروز در اولین روز برگزاری کنفرانس بین‌المللی حفاظت از میراث قرن بیستم، از معماری تا منظر که در باغ نگارستان برگزار شد با بیان اینکه حفاظت به معنای مدیریت تغییرات است، گفت: اگر بتوانیم تغییرات را به درستی مدیریت کنیم به حفاظت دامن زده‌ایم.

    شهردار تهران با بیان اینکه شهر‌ها در حال تغییر هستند و معنای حفاظت هم تغییر کرده است، اظهار کرد: این تغییرات هم می‌تواند مثبت باشد و هم می‌تواند موجودیت شهر‌ها را در معرض تغییر قرار دهد.

    وی با بیان اینکه بسیاری از شهر‌ها به واسطه صنعت تغییر کرده‌اند، گفت: 3 تغییر عمده در دنیا فرصتی را ایجاد کرده است که اولین آن توسعه بخش خصوصی، دیگری خروج صنعت از شهر‌ها به خاطر مسائل زیستی و اقتصادی و در نهایت عدم تمرکز از دولت‌های مرکزی به دولت‌های محلی است.

    حناچی تصریح کرد: این 3 عامل سبب توسعه شهر‌ها شده و خروج صنعت از شهر‌ها یک فرصت است که از آغاز دهه 70 شمسی بر این اساس تغییراتی را داشته‌ایم.

    شهردار تهران با بیان اینکه تلاش داریم تغییر صنعت از شهر‌ها را به عنوان یک اقدام جدید تلقی کنیم، گفت: دولت در این زمینه هم نوایی کرده و صنعت سیمان ری را با این هدف در اختیار شهرداری قرار داده است.

    وی با بیان اینکه از سال 1936 اولین کنفرانس منظر را داشتیم، گفت: در آن دوران حفاظت به ارزش‌های خود بنا محدود بوده است، ولی در 1964 بنا و مجموعه اطراف آن و بعد‌ها شهر‌های تاریخی هم مطرح شدند.

    حناچی افزود: رسالت ما در دانشگاه تهران هدایت جریان‌های جدید است که یکی از آن‌ها میراث مدرن است که عمر آن به بیش از 100 سال برمی‌گردد.
    شهردار تهران در ادامه با بیان اینکه آثار تاریخی تحت حمایت بخش خصوصی در معرض آسیب هستند، گفت: سعی داریم ضمن معامله با مالکین و تبدیل آن‌ها به کافه کتاب این بنا‌ها را حفظ کنیم.

    وی خاطرنشان کرد: در سال 97، 20 درصد از ذرات معلق کاسته شده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار