مدیران خودروعصر اعتبار

کمیابی زمین‌های بزرگ متراژ در شمال تهران

عصر ساختمان:به گفته وزیر راه و شهرسازی نیمی از قیمت و ارزش یک واحد مسکونی به زمین آن بازمی‌گردد که این درصد در تهران حدود۶۰ است.

کمیابی زمین‌های بزرگ متراژ در شمال تهران
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان » به نقل از تعادل، درواقع بخش زمین در ساخت‌وساز به عنوان مهم‌ترین و اثرگذارترین عامل مطرح می‌شود که به اعتقاد بسیاری از کارشناسان بازار مسکن، کنترل نوسانات قیمت زمین و همچنین دریافت مالیات از زمین‌های بایر و موات می‌تواند کمک شایانی به کاهش قیمت زمین و به تبع آن افت ارزش مسکن و کاهش سوداگری‌های این بخش کند ضمن اینکه دریافت مالیات برزمین‌های بایر، عرضه زمین افزایش می‌یابد و در پی آن ساخت‌وساز رشد می‌کند.

    با توجه به اهمیت زمین در قیمت و شرایط بازار مسکن، این روزنامه ،  قیمت زمین‌های موجود در سایت رسمی ایران فایل را در 5 منطقه تهران یعنی شمال، مرکز، غرب، شرق و جنوب تهران مورد بررسی قرارداده و با مقایسه متراژهای ارائه شده در این سایت به این نتیجه‌گیری رسیده است که درمورد قیمت زمین‌های موجود درفایل فروش، قطعات موجود در منطقه شمال تهران گرانتراز سایر مناطق است و متراژ قطعات ارائه شده در شمال تهران از سایر مناطق کوچک تراست.

    شمال
    درصورتی که شما قصد خرید زمین برای ساخت واحدمسکونی، تجاری یا اداری را در شمال تهران دارید، قیمت یک قطعه زمین 4000 مترمربعی درمنطقه جردن تهران، ‌280 میلیارد تومان است که برای هرمترزمین باید مبلغی حدود 70 میلیون تومان، هزینه شود.

    یک قطعه زمین 190 متری در منطقه نیاوران، با قیمت هرمتر مربع 5 میلیون تومان نیز‌ 950 میلیون تومان قیمت‌گذاری شده و به فروش می‌رسد. اما در منطقه میرداماد تهران قیمت هر مترزمین 17 میلیون تومان است که قیمت کل یک قطعه زمین 600 متری، 10 میلیارد و 200 میلیون تومان می‌شود. در شمال شرق تهران و در منطقه سوهانک قیمت هرمتر زمین بایر

    یک میلیون و 700 هزار تومان است که برای یک قطعه زمین 330 متری، باید 561 میلیون تومان ازسوی خریدار پرداخت شود.

    غرب
    قیمت هر متر زمین در مناطق غربی نسبت به مناطق شمالی ارزان‌تر است و متقاضیان خرید زمین برای اینکه صاحب یک قطعه زمین بایر 400 متری با بر 15 متر در شهرزیبا شوند باید برای هرمترمربع 2 میلیون و 800 هزار تومان و برای کل زمین  یک میلیارد و 120 میلیون تومان هزینه کنند.

    درکوی فراز منطقه‌یی در غرب تهران، هر متر زمین 15 میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است که برای یک قطعه زمین 880 متری باید 13 میلیارد و 200 میلیون تومان پرداخت شود.

    قطعه زمینی در منطقه شهران با متراژ یک هزار و 500 مترمربع، با قیمت هرمتر 15 میلیون تومان، 7میلیارد و 500 میلیون تومان به فروش می‌رسد اما قیمت یک قطعه زمین بایر 600 متری در منطقه سعادت‌آباد تهران از منطقه فراز بیشتر است و هر مترزمین درآن 20 میلیون تومان قیمت‌گذاری شده  و قیمت کل زمین 12میلیارد تومان است.

    مرکز
    قیمت‌ها در مناطق مرکزی تهران تقریبا نزدیک به مناطق غربی است و شما در منطقه کارگر می‌توانید زمینی با قیمت هر مترمربع 11 میلیون تومان خریداری کنید و برای یک قطعه زمین 4 هزار و 400مترمربع، 50 میلیارد تومان پرداخت کنید.  امایک قطعه زمین بایر 462 متری با طول بر 30 متر در میدان انقلاب باقیمت هرمترمربع 8 میلیون و 500 هزار تومان، 3 میلیارد و 927میلیون تومان به فروش می‌رسد.

    قیمت هرمترمربع زمین بایر در بزرگراه جلال آل‌احمد تهران، 13میلیون تومان است که برای یک قطعه 350 متری، باید 4 میلیارد و 550 میلیون تومان پرداخت کنید.

    در خیابان آزادی نیز هرمترمربع زمین 14 میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است که برای یک زمین 3000 متری، باید 42 میلیارد تومان هزینه کنید.

      شرق
    قیمت‌ها در مناطق شرقی تهران متعادل‌تر است و با هزینه کمتر نیز می‌توان صاحب زمینی در این مناطق شد به عنوان نمونه هر مترزمین در میدان رسالت با طول بر 10 متر، متری 9 میلیون تومان هزینه در بردارد و برای یک قطعه زمین 200 متری باید یک میلیارد و 800 میلیون تومان پرداخت شود.

    در مجیدیه شمالی، یک قطعه زمین بایر 98 متری با قیمت هر متر 5 میلیون تومان، 375 میلیون تومان قیمت‌گذاری شده و به فروش می‌رسد. اما اگربه دنبال ساخت‌وساز در منطقه فرجام هستید یک زمین بایر 1350 متری، متری 10 میلیون تومان است که برای خرید کل قطعه زمین باید حدود 13 میلیارد و 500 میلیون تومان هزینه شود.

    در منطقه خاوران که درجنوب شرق تهران واقع است یک زمین بایر 6 هزار و 500 متری که قیمت هر مترمربع آن 60 میلیون تومان است درحدود 390 میلیارد تومان فروخته می‌شود که با توجه به منطقه فروش ملک، کاربری صنعتی است.

    جنوب
    قیمت‌ها در مناطق جنوبی تهران از سایر مناطق ارزان‌تر است و شما در منطقه خزانه می‌توانید زمینی با قیمت هر مترمربع 3 میلیون تومان خریداری کنید و برای یک قطعه زمین 2 هزار و 90 مترمربع، 6 میلیارد و 276 میلیون تومان پرداخت کنید.  اما یک قطعه زمین بایر 108 متری با طول بر 6 متر در میدان خراسان باقیمت هرمترمربع 3 میلیون و 500 هزار تومان، 378 میلیون تومان به فروش می‌رسد.

    قیمت هرمترمربع زمین بایر در یافت‌آباد تهران، یک میلیون و 500 هزار تومان است که برای یک قطعه 8 هزار و 898 متری، باید 13 میلیارد و 347 میلیون تومان پرداخت کنید. دربزرگراه آزادگان نیز هرمترمربع زمین یک میلیون و 100 هزار تومان قیمت‌گذاری شده است که برای یک زمین 800 متری، باید 880 میلیون تومان هزینه کنید.

      بازار زمین شهرستان اصفهان و مشهد
    علاوه بر بررسی قیمت زمین در تهران، دوکلان‌شهر اصفهان و مشهد نیز مورد بررسی قرار می‌گیرد تا تفاوت قیمت هر متر زمین درتهران با این دوشهر مورد مقایسه قرارگیرد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو