مدیران خودروعصر اعتبار

این شهر متعلق به کودکان است

عصر ساختمان- پس از آغاز به‌کار شهری که در قطر متعلق به کودکان است خانواده‌هایی از سراسر دنیا فرزندانشان را به این شهر می‌آورند تا با علائق آنها آشنا شوند.

این شهر متعلق به کودکان است
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از جنوب نیوز، ویزا، گذرنامه و تغییر ارز، برای کسی که می خواهد به خارج از کشورش سفر کند، نیاز همیشگی به شمار می رود، اما ورود به شهر «کیدزانیا» که دولت قطر به تازگی افتتاح کرده، به همه موارد یاد شده نیاز دارد. کیدزانیا شهر مستقل کودکان و تحت مدیریت آنان است و برای ورود به آن ویزا و گذرنامه نیاز است.

    اما ایده تأسیس این شهر از کپس از آغاز به‌کار شهری که در قطر متعلق به کودکان است خانواده‌هایی از سراسر دنیا فرزندانشان را به این شهر می‌آورند تا با علائق آنها آشنا شوند.جا آمده است؟!

    کودکان از جنگ ها و کشمکش های دنیای بزرگسالان رنج می برند؛ بنابراین، باید برای آنها شهری ویژه ساخت؛ شهری که از جنایت و نفرت خالی باشد و بر پایه محبّت، همکاری و شناخت یکدیگر بنا شود، این شهر برای فرار کودکان از دنیای دردآور کنونی است. کودک شما برای ورود به این شهر باید به فرودگاه رفته و مدارک لازم را ارائه بدهد.

    گردش در این شهر از فرودگاه کیدزانیا آغاز می شود که وسط آن هواپیمای ایرباس 380 قرار دارد. بعد از آن باید اقدامات ورود را انجام داده و مدارک ورود را به دست بیاورید. در نزدیکی دروازه ورودی تابلوی یادگاری روز استقلال کیدزانیا نصب شده، تصویری از سه کودک که پرچم شهر را به دست گرفته اند. در نزدیکی تابلو نیز گروه خوش آمدگویی با کلمه «کای» از شما استقبال می کنند. کای در زبان شهر کیدزانیا یک کلمه خوش آمدگویی است.

     
     

    یک تابلوی دیگر نیز پس از تابلوی یادگاری توجهات را به خود جلب می کند و روی آن حقوق کودکان و چند قانون شهر نوشته شده است: تو حق بودن داری، تو حق بازی کردن داری، تو حق داری که خلاق باشی، بدانی و مشارکت کنی.

    بانک کیدزانیا اولین جایی است که به چشم می خورد. در اینجا پول ها را باید تغییر دهی، چرا که پول مرسوم قطر در این شهر رایج نیست و باید به جای آن پولی به نام «کیدزوس» بگیری، اگر پولت تمام شد، باید در ازای آن کار کنی و کیدزوس بگیری.

    شهر یک اداره دفاع شهری دارد. کودکی به نام «جاسم منصور» مدیر آنجاست. خبر یک آتش سوزی خیالی به او ابلاغ می شود. جاسم با گروه دفاع شهری با تجهیزات خاموش کردن آتش راهی آنجا می شوند. آنها پیش از رفتن، اورژانس کیدزانیا را خبر می کنند. مأموریت جاسم و همکارانش هنوز تمام نشده، آنها درباره علت و اسباب آتش سوزی زیر نظر یک متخصص کیدزانیایی تحقیق می کنند و به تحلیل حادثه می پردازند تا دلایل آتش سوزی را دانسته و از بروز دوباره آن در آینده جلوگیری کنند.

    عده ای از بچه ها هم در خبرگزاری کیدزانیا مشغول به کارند. آنها خبر آتش سوزی را می گیرند و آن را با شفافیت کامل برای شهروندان کیدزانیا منتشر می کنند. جزئیات وقوع آتش سوزی، خسارت ها و چگونگی جبران آتش سوزی توسط آنها اطلاع رسانی می شود.

    رضا عبدالمنعم مدیر بازاریابی این شهر می گوید ما در این شهر دوره های آموزشی برای بچه ها برگزار می کنیم تا مشارکت اجتماعی را بیاموزند، و با عشق به زندگی، عشق به شغل و همگرایی زندگی کنند.

    او می گوید اهداف و رسالت شهر کیدزانیا با چشم انداز 2030 قطر همخوانی دارد و هدف از آن ساخت جامعه ای یکدست و هماهنگ در قطر از طریق آموزش کودکان است. کودکان از 4 تا 14 ساله می توانند در این شهر حاضر شوند و در شغل های واقعی نقش آفرینی کنند. در این شهر تفریح و شادی با سرگرمی در هم آمیخته است.

    او می گوید، این شهر گام مهمی برای آماده سازی جوانان آینده است و ما با 42 تأسیسات داخل شهر ابزارهای لازم را در اختیار کودکان قرار داده ایم تا محیط واقعی کار را آزمایش کنند.

    کیدزانیای دوحه در پارک «اسپایر زون» و در مساحتی 5500 متر مربعی قرار گرفته است. کیدزانیا یک کمپانی خصوصی مکزیکی است که مراکز زنجیره‌ای سرگرمی‌ را در 16 نقطه در سراسر دنیا اداره می‌کند. هر کیدزانیا مدل کوچکی از یک شهر واقعی با ساختمان‌ها، فروشگاه‌ها، تئاترها با وسایل نقلیه و عابرین پیاده‌ای که در خیابان‌ها تردد می‌کنند طراحی شده است.

    کیدزانیا شهربازی نیست بلکه یک شهر واقعی است که به بچه ها یاد می دهد چگونه زندگی و با مشکلات دست و پنجه نرم کنند، مشاغل مختلف را بشناسند و در همین راستا با مؤسسه های مختلف قطری همکاری کنند. در کیدزانیا کودکان دست بندهای الکترونیکی دارند که به والدینشان اجازه می‌دهد موقعیت کودکان خود را از راه دور مکان یابی کنند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار