مدیران خودروعصر اعتبار

نجات برج میلاد از گود ۴۰ متری

عصر ساختمان:شورای عالی شهرسازی و معماری کشور روز گذشته در جلسه‌ای درخصوص وضعیت کنونی و ادامه فعالیت عمرانی فاز ۲ برج میلاد تحت عنوان مجموعه ارتباطات بین‌المللی تهران تصمیم‌گیری کرد.

نجات برج میلاد از گود ۴۰ متری
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان » به نقل از دنیای اقتصاد، در این جلسه مقرر شد به‌دلیل ویژگی‌های خاص این پروژه، طی 6 ماه آینده طرح ویژه مطالعاتی درخصوص ابعاد اجرای آن تدوین شود. همچنین شهرداری تهران مکلف شد به‌دلیل وضعیت خاص گودبرداری انجام شده اقدامات لازم درخصوص پایدارسازی گود 40 متری را انجام دهد. شورای عالی شهرسازی ادامه فعالیت ساخت‌وساز پروژه فاز دوم برج میلاد را منوط به تصمیم‌گیری بعد از ارائه طرح ویژه کرده است.

    متن پیش نویس مصوبه شورای عالی شهرسازی درخصوص طرح فاز 2 مجموعه ارتباطات بین‌المللی تهران (برج میلاد) به شرح زیر است:

    1- به‌دلیل ویژگی‌ها و عوامل درونی و بیرونی پروژه شامل: مساله عدم تعادل در سازمان فضایی اراضی پیرامون برج میلاد، وجود فعالیت‌های متنوع وضع موجود شامل: کاربری‌های بهداشتی، آموزش عالی، فرهنگی و فضای سبز و ضرورت احیای سازمان فضایی کل محدوده 120 هکتاری اراضی پیرامون برج میلاد (از سمت شمال به بزرگراه همت، از شرق به بزرگراه شهید چمران، از جنوب به بزرگراه حکیم و از غرب به بزرگراه شیخ فضل‌الله نوری)، نقش نمادین برج میلاد فارغ از عملکرد مخابراتی و صیانت از حریم بصری آن، تاثیر ویژه بناهای سایت در سیما و منظر شهری به‌دلیل اهمیت مکانی، مقیاس فرامنطقه‌ای (فراشهری، شهری و حوزه ای) و ظرفیت نقش پذیری ملی و بین‌المللی، لزوم مدیریت یکپارچه، لزوم برقراری تعادل در همجواری‌ها به ویژه با پارک پردیسان در غرب محدوده، عوارض طبیعی خاص شامل توپوگرافی، رود دره اوین درکه و گسل داوودیه و گسل باغ فیض و بزرگراه‌های مهم و پرتردد شهر و گره‌های ترافیکی عمده لازم است طرحی «ویژه» با رویکرد توسعه پایدار، با تاکید بر یکپارچگی سازمان فضایی، به‌منظور تقویت استعدادهای زیست محیطی و مکانی فوق‌الذکر در تناسب با ظرفیت‌های ترافیکی و دسترسی‌های شهری سایت 120 هکتاری توسط شهرداری تهران و حسب مورد با همکاری دستگاه ذی‌ربط به‌عنوان طرح موضعی- درج شده در سطر8-2 جدول بند ب پیوست 4 طرح جامع شهر تهران (1385) تحت عنوان ساماندهی مرکز ارتباطات جهانی (برج میلاد)- طی 6 ماه آینده تهیه و پس از بررسی در کمیته معماری، طراحی شهری و بافت‌های واجد ارزش (کمیته فنی شماره 3) جهت تصویب به شورای عالی ارائه شود.

    2-بدیهی است هرگونه اقدام درخصوص ساخت و ساز در موقعیت گودبرداری انجام شده در قالب طرح ویژه تصمیم‌گیری خواهد شد.

    3- با عنایت به عدم رعایت گردش کار قانونی مصرح در طرح جامع مصوب شهر تهران و خاکبرداری عمیق در ضلع شمالی و شرقی مرکز همایش‌ها، شهرداری تهران مکلف است به جهت پیشگیری از خطر ریزش، تمهیدات لازم نسبت به پایدارسازی و مراقبت از گودبرداری انجام شده را با قید فوریت معمول کند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار