مدیران خودروعصر اعتبار

تغییرات مثبت تسهیلات برای نوسازی بافت‌های فرسوده

عصر ساختمان- پژمان از تغییرات مثبت در ارائه تسهیلات نوسازی بافت‌های فرسوده خبر داد و گفت: امیدواریم با واگذاری این تسهیلات بتوانیم نوسازی و توسعه بافت‌های فرسوده را افزایش دهیم.

تغییرات مثبت تسهیلات برای نوسازی بافت‌های فرسوده
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از باشگاه خبرنگاران، محمد پژمان، مدیرعامل شرکت عمران بازآفرینی شهری با بیان اینکه آماده‌سازی و نوسازی 270 محله یک اقدام هدف‌گذاری شده است، گفت: هدف ما از ساخت و احداث 270 محله آن است که در یک منطقه و یا یک شهر تمام نواقص آن برطرف شود و جمعیتی که در این محله‌ها زندگی می‌کنند، بتوانند به یک آرامش و زندگی ایده‌آل دست یابند.

    وی افزود: منابع مالی ساخت این 270 محله از سوی بخش خصوصی است و اگر قرار است واحد مسکونی نو شود دولت خدمات و امکاناتی ایجاد کرده که بتواند اقدامات و برنامه‌های لازم را برای نوسازی این واحد‌ها انجام دهد.

    پژمان اظهار کرد: ارائه تسهیلات و پرداخت تخفیفات در پروانه‌های ساختمانی از جمله برنامه‌ها و اقداماتی است که در دستور کار قرار دادیم، ولی اجرای اصلی ساخت این واحد‌ها بر عهده مردم است و تا زمانی که مردم از ساخت و اجرای این واحد‌ها استقبال نکنند، عملیاتی کردن آن امکان‌پذیر نخواهد بود.

    مدیرعامل شرکت عمران بازآفرینی شهری با اشاره به اینکه در سال 97 مشکل کمبود سرا‌های محله، مدرسه و خانه‌های بهداشت را در محلات مختلف برطرف کرده‌ایم، گفت: یکی از اصلی‌ترین برنامه ما اجرا و ارائه طرح‌های مختلف برای نوسازی محلات در شهر‌های مختلف است.

    وی با بیان اینکه تسهیلات نوسازی بافت‌های فرسوده را تغییر داده‌ایم، گفت: خوشبختانه تمام این تغییرات به نفع مردم بوده است و امیدواریم با واگذاری این تسهیلات بتوانیم نوسازی و توسعه بافت‌های فرسوده را افزایش دهیم.

    پژمان بیان کرد: 125 هزار میلیارد تومان بودجه برای اجرای برنامه در طول 5 سال گذشته در نظر گرفته شد، اما این برآورد پیش از تورم بوده و با وضعیت کنونی این عدد باید ضربدر 2 و یا 3 شود.

    مدیرعامل شرکت عمران باز‌آفرینی شهری تأکید کرد: باید در کلان‌شهر‌ها تسهیلات 50 میلیون تومانی با سود 9 درصد و در دیگر شهر‌ها تسهیلات 40 میلیون تومانی با همین سود پرداخت شود.

    وی یادآوری کرد: این تسهیلات برای سازندگان حرفه‌ای تا سقف 110 میلیون تومان است که 50 میلیون تومان آن با سود 9 درصد و 60 میلیون تومان باقیمانده با سود 18 درصد محاسبه می‌شود.

    پژمان اظهار کرد: تحقق برنامه ملی باز‌آفرینی شهری مستلزم تهیه و تدوین سازوکار سازماندهی شده مناسب است تا این موضوع به عنوان یک دغدغه ملی ساماندهی شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار