مدیران خودروعصر اعتبار

دانشگاه باو هاوس آلمان را بیشتر بشناسیم

عصر ساختمان- در توصیف دانشگاه باو هاوس شهر وایمار آلمان، تمایل به تجربه کردن روش های نوین و استقبال از ایده های جدید با رویکردی خلاق و به خصوص فعالیت های مثمرثمر جهت نزدیکی دانشگاه و صنعت آمده است.

دانشگاه باو هاوس آلمان را بیشتر بشناسیم
نسخه قابل چاپ
شنبه ۳۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۰:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان»، هم اکنون این دانشگاه می تواند خود را بهترین دانشگاه بین المللی آلمان بنامد. در سال 2011 این دانشگاه ایالت تورینگن آلمان موفق شد مقام اول مسابقات دانشگاه بین المللی را کسب کند. این جایزه هر ساله توسط اتحادیه حمایت کنندگان علوم و سرویس مبادلات اکادمیک آلمان (DAAD ) به دانشگاهی منتخب در آلمان اهدا می شود که بتواند در سطح بین المللی خدماتی مثال زدنی ارائه کرده و در بین دانشگاه های این کشور نمونه باشد. جایزه مذکور که ارزش آن معادل 50.000 یورو بر آورد می شود، تحت عنوان مولفه بین المللی تعلیم و تعلم قرار دارد .
    در سال 2011دانشگاه باو هاوس، برنده این جایزه، با جهت گیری بین المللی خود که مشخصه ویژه آن است، همگان را متقاعد کرد که مستحق کسب این عنوان است. در آن سال تحصیلی، 60 درصد از دانشجویان آلمانی این دانشگاه راهی خارج از کشور شدند، 15 در صد از دانشجویان و 9 درصد از استادان آن، خارجی بودند و 40 درصد از کلاسهای درس این دانشگاه به یکی از زبان های خارجی برگزار می شد. اما هیأت داوران بیش از هر چیز تحت تأثیر رویکردهای نوینی شد که با بهره گیری از آن، این دانشگاه از قالب های جدید استفاده و ارتباطات بین المللی خاص خود را ایجاد کرد. یکی از نقاط قوت دانشگاه باو هاوس در کنار بهره گیری از شیوه های بیان هنری، استفاده پیشرفته از رسانه های جدید بود.
    در مرحله نهائی این رقابت ها در سال 2011، دانشگاه باو هاوس در شهر وایمار موفق شد گوی سبقت را از مدرسه عالی برمن، دانشگاه فنی ایالت برندنبورگ شهر کوتبوس، دانشگاه گئورگ اگوست گوتینگن و دانشگاه زارلند برباید. هیأت داوران بین المللی، متشکل از استادان دانشگاه و مدارس آموزش عالی و مدیران این مراکز آموزشی ، این پنج دانشگاه منتخب برای دریافت جایزه را از میان 28 دانشگاه شرکت کننده در این رقابتها ، انتخاب کرده بود.


    با انتخاب دانشگاه باو هاوس به عنوان دانشگاه برنده این مسابقه، این دانشگاه کوچک اما با قدمتی طولانی مورد تحسین قرار همگان قرار گرفت.
    در این دانشگاه حدود 4000 دانشجو می توانند رشته تحصیلی مورد علاقه خود را از میان30 رشته آموزشی از جمله رشته های آزاد هنری مانند طراحی، طراحی سایت های اینترنتی، ارتباطات ویدئویی و دیداری، شکل دهی رسانه ها و فرهنگ تا رشته های مهندسی مانند معماری، مهندسی ساختمان، مهندسی مواد ساختمانی، روش تولید، مهندسی محیط زیست و مدیریت انتخاب کرده و به تحصیل در آن بپردازند.
    دانشگاه باو هاوس تا به امروز این مسیر موفقیت را پررنگ تر پشت سر گذاشته و افتخارات شایان ذکری در زمینه های هنری و علمی آفریده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار