مدیران خودروعصر اعتبار

تورم‌زایی نتیجه افزایش میزان تسهیلات در بازار مسکن

عصر ساختمان- عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: تنها راه کار برای بهبود وضعیت مسکن و تثبیت شدن قیمت این بازار، هدایت سرمایه، نقدینگی جامعه و تسهیلات بانکی به سمت تولید و ساخت و ساز بازار مسکن است.

تورم‌زایی نتیجه افزایش میزان تسهیلات در بازار مسکن
نسخه قابل چاپ
جمعه ۳۰ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از خانه ملت، حسن خسته بند عضو کمیسیون عمران مجلس با اشاره به کاهش 51 درصدی میزان معاملات بازار مسکن در چند ماه اخیر، گفت: عامل اصلی این مسئله افزایش چشمگیر قیمت مسکن در یک سال اخیر بوده است، به طوری که بر اساس آمارها قیمت مسکن در این مدت حدود 100 افزایش یافته است.
    حسن خسته بند

    نماینده مردم بندر انزلی در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در ابتدای سال 97 شاهد افزایش نرخ دلار در کشور بودیم و این مسئله به صورت مستقیم بر قیمت بازار مسکن اثرگذار گذاشت و عملا این حوزه درگیر تلاطمات اقتصادی شد.

    تأثیر مستقیم قیمت مصالح ساختمانی در افزایش سرسام آور نرخ بازار مسکن

    وی افزود: یکی دیگر از عوامل افزایش قیمت مسکن، گران شدن چشمگیر قیمت مصالح ساختمانی بود، البته در این بخش علاوه بر اینکه نرخ ارز بر قیمت تمام شده این محصولات اثرگذار بود، افراد و دلالان نقش پررنگی در ایجاد تلاطم و افزایش قیمت ها داشتند، به طوری که قیمت تجهیزات و مصالح ساختمانی تولید داخل نیز همزمان با افزایش قیمت ارز، بالا رفت.

    مردم امروز توان خرید خانه ندارد؛ خانواده ها به سمت اجاره نشینی سوق پیدا کرده اند

    خسته بند گفت: در شرایط کنونی با افزایش قیمت مسکن، عملا بخش عمده ای از مردم و متقاضیان توان خرید خانه را ندارند و این مسئله موجب شد که خانواده ها به سمت اجاره نشینی سوق پیدا کنند.

    افزایش تسهیلات موجب تشدید تورم در بازار مسکن می شود

    این نماینده مردم در مجلس دهم، با اشاره تلاش بانک مسکن برای افزایش میزان تسهیلات خرید مسکن، ادامه داد: میزان افزایش وام با میزان افزایش قیمت مسکن رابطه مستقیم دارد، به نظر من در شرایط کنونی بالا بردن تسهیلات نتیجه مثبتی در بر نخواهد داشت و تنها این مسئله موجب تشدید تورم در بازار مسکن خواهد شد، به طور مثال با افزایش میزان وام، قیمت مسکن افزایش خواهد یافت.

    هدایت نقدینگی و سرمایه تنها راه کار بهبود بازار مسکن

    عضو کمیسیون عمران مجلس ادامه داد: تنها راه کار برای بهبود وضعیت مسکن و تثبیت شدن قیمت این بازار، هدایت سرمایه، نقدینگی جامعه و تسهیلات بانکی به سمت تولید و ساخت و ساز بازار مسکن است، از این رو پیش بینی می شود بازار مسکن در سال جاری نیز با رکود تورمی همراه خواهد بود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو