مدیران خودروعصر اعتبار

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی

پروانه پایان کار ساختمان‌ها و اماکن عمومی غیراستاندارد مربوط به معلولان صادر نمی‌شود

عصر ساختمان:معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی گفت: ساختمان‌ها و اماکن عمومی که استانداردهای تخصصی مربوط به معلولان را نداشته باشند، پروانه پایان کار دریافت نخواهند کرد.

پروانه پایان کار ساختمان‌ها و اماکن عمومی غیراستاندارد مربوط به معلولان صادر نمی‌شود
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان » به نقل از فارس، عزیز فیلی ظهر امروز در نشست مناسب سازی محیط شهری استان مرکزی اظهار کرد: بر اساس قانون، ساختمان‌ها و اماکن عمومی و معابر باید استانداردهای تخصصی مربوط به معلولان را رعایت کنند و در غیر این صورت شهرداری‌ها نمی‌توانند پروانه پایان کار برای آنها صادر کنند.
    وی تصریح کرد: در حال حاضر قانون مناسب سازی محیط به درستی اجرا نمی‌شود که می‌طلبد دستگاه‌های ذی‌ربط خود را برای اجرای این قانون ملزم بدانند.

    معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی با بیان اینکه اجرای قوانین تکلیفی در مناسب سازی تردد معلولان و افراد مبتلا به نقصان حرکتی باید با جدیت و نظارت بیشتری دنبال شود، خاطر نشان کرد: متأسفانه در حال حاضر این قانون از سوی دستگاه‌ها مورد توجه قرار نگرفته و سازه اکثر بانک‌ها و دستگاه‌های دولتی به شکلی ساخته شده که معلولان و جانبازان نمی‌توانند به راحتی در این اماکن رفت و آمد کنند.

    فیلی بیان داشت: در راستای شناسایی مشکلات و نواقص فنی در مناسب سازی تردد معلولان کمیته تخصصی با ارکان دفتر فنی استانداری، بهزیستی و نظام مهندسی استان و شهردار و شورای اسلامی شهر در اراک تشکیل شده که در نخستین حرکت موظف به شناخت نواقص فنی خیابان امام خمینی (ره) و پارک شهر شده است.

    وی بر لزوم اجرایی شدن حقوق قانونی و شهروندی ویژه معلولان تاکید کرد و ادامه داد: مباحث فنی برای تردد معلولان، جانبازان و سالمندان باید در استان رعایت شود.

    معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری استان مرکزی همچنین خواستار هم‌سطح سازی اصولی در ورودی‌ها و گذرگاه‌های شهری شد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار