مدیران خودروعصر اعتبار

وزیر آموزش‌ و پرورش:

خسارت به ۱۵۰۰ مدرسه کشور در سیل اخیر

عصر ساختمان- وزیر آموزش‌ و پرورش گفت: در سیل اخیر کشور حدود ۱۵۰۰ مدرسه بین ۲۰ تا ۷۰ درصد آسیب‌دیده و ۸۰ مدرسه نیز تخریب‌ شده است.

خسارت به ۱۵۰۰ مدرسه کشور در سیل اخیر
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۳:۱۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از فارس، سیدمحمد بطحایی عصر امروز در حاشیه بازدید از مدارس آسیب‌دیده از سیل اخیر در شیراز اظهار داشت: حجم خسارتی این سیل مورد بررسی مجدد قرار خواهد گرفت و با اعتباراتی که برای بخش عمرانی فضاهای آموزشی و پرورشی برای سال 98 اختصاص می‌یابد، خیز بلندی برای مناسب‌سازی و استانداردسازی این فضاها برمی‌داریم.

    وی با تأکید بر اینکه جبران خسارات وارده به فضاهای آموزشی و پرورشی آسیب‌دیده از سیل اخیر در کشور در اولویت قرار دارد، گفت: در سیل اخیر در سطح کشور حدود 1500 مدرسه بین 20 تا 70 درصد آسیب‌ دیده است و 80 مدرسه از این تعداد نیز تخریب‌ شده و قابل‌استفاده نیست که به لطف خدا از نظر تأمین منابع بازسازی مشکلی وجود ندارد.

    وزیر آموزش‌ و پرورش گفت: در این مسیر همچون گذشته از حمایت خیرین که همواره به آموزش‌ و پرورش کمک کرده‌اند و تعهدات بسیار خوبی را قبول کرده‌اند، بهره‌مندیم؛ چنانچه هم‌اکنون نیز جمعی از این خیرین در استان‌های خوزستان و لرستان تعهدات بسیار خوبی را پذیرفته‌اند.

    بطحایی ادامه داد: امید است بتوانیم شرایطی را فراهم کنیم تا دانش آموزان ما در مهر 98 در مدارس تازه ساخته‌ شده و بازسازی‌ شده مشغول به تحصیل شوند و در مورد مدارس تخریبی و غیرقابل‌ بازسازی نیز در صورت تأخیر در آماده‌سازی این مدارس، امکان فراهم کردن زمینه تحصیل دانش آموزان در مهرماه در فضاهای موقت همچون کانکس پیش‌بینی‌ شده است.

    وی با اشاره به آماده‌سازی و بازگشایی مدارس آسیب‌دیده در سیل اخیر شیراز بلافاصله پس از تعطیلات نوروز، گفت: با همت و تلاش همکاران عزیزم این آسیب‌ها به‌ سرعت کاهش پیدا کرد، لذا جا دارد به همکاران که با جان‌ و دل و گاهی وقت‌ها با دست‌خالی این حماسه را رقم زدند، خسته نباشید بگویم.

    وزیر آموزش‌ و پرورش یادآور شد: در این سفر علاوه بر بازدید از روند مرمت و بازسازی مدارس آسیب‌دیده در شیراز، چند پروژه آموزشی و پرورشی نیز افتتاح خواهد شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار