مدیران خودروعصر اعتبار

در حاشیه جلسه هیئت دولت؛

متعادل سازی قیمت مسکن با افزایش تسهیلات سازندگان

عصر ساختمان- وزیر راه و شهرسازی مهمترین برنامه‌های بخش مسکن را تکمیل واحد‌های مسکن مهر و احداث ۴۰۰ هزار واحد در شهر‌های مختلف عنوان کرد

متعادل سازی قیمت مسکن با افزایش تسهیلات سازندگان
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از خبرگزاری صداوسیما، محمداسلامی در حاشیه جلسه هیئت دولت با اعلام این خبر گفت:این همان برنامه‌هایی است که در سال 97 پایه ریزی شده است، برنامه ریزی‌های ما این است که در سال 98 و 99 این پروژه‌ها برای مردم قابل بهره‌برداری باشد.

    وی افزود: نکته حائز اهمیت پیش‌بینی زمین و واگذاری آن است و مهمتر آنکه اعتماد انبوه سازان را برای مشارکت جلب کنیم که این بخش از کار صورت گرفته است.

    وی گفت: گام دوم، افزایش تسهیلات به سازندگان است، چون افزایش تسهیلات خرید باعث تورم می‌شود، اما افزایش تسهیلات به سازندگان باعث ایجاد انگیزه می‌شود، در این راستا 60 درصد میزان تسهیلات افزایش یافته است که سازنده سهم دریافت این وام را هم می‌تواند به خریدار منتقل کند.
    اسلامی افزود: گام سوم بازار تعهدی مصالح است که کارت اعتباری آن طراحی شده و با مشارکت بانک مسکن و بنیاد مسکن به زودی عملیاتی می‌شود و سازندگان می‌توانند از این تسهیلات استفاده کنند و این اقدامات باعث متعادل سازی قیمت مسکن می‌شود.
    وزیر راه و شهرسازی درباره بازسازی مناطق سیل زده و تاثیر آن بر برنامه‌های مسکن در وزارتخانه گفت:: سیل آسیب‌هایی داشت، اما نزولات آسمانی برکات بسیاری برای کشور دارد.
    وی گفت: یکی از کار‌های مهم طرح‌های جامع شهر‌های آسیب دیده است که دارای رودخانه هستند، و ما کنترل مضاعف را شروع کرده ایم با مطالعات هیدرولوژی و دوره بازگشت 500 ساله و 200 ساله‌ای که سیل داشته آن‌ها را لحاظ میکنیم.
    وی تاکید کرد:در لرستان زمین‌هایی را واگذار می‌کنیم به کسانی که منازلشان در بستر رودخانه هاست تا به این زمین‌ها نقل مکان کنند.
    اسلامی درباره احتمال افزایش قیمت مصالح ساختمانی گفت:: تولید کنندگان مصالح ساختمانی در سال‌های اخیر در فشار بودند، چون خریدار کمی وجود داشت و کمتر از ظرفیت کار می‌کردند و این شرایط باعث کمبود مصالح نخواهد شد.
    وی یادآور شد: 179 هزار واحد تا به حال آسیب دیده، حدود 70 هزار واحد باید احداث شود و 108 هزار واحد نیاز به بازسازی دارد که این موارد باعث ایجاد اشتغال هم خواهد شد.
    اسلامی گفت:در معمولان و پلدختر زمین‌های مناسبی را در نظر گرفتیم و در حال واگذاری این زمین‌ها هستیم.
    وی درباره بازسازی راه‌های آسیب دیده از سیل گفت:: ما بازسازی‌ها را شروع کرده ایم بر روی رودخانه‌های کشگان و سیمره و در مرز ایلام و لرستان در حال حاضر پل‌های بزرگ در حال حمل و جابجایی و نصب هستند، منابع را هم دولت پیش‌بینی کرده است و متناسب با منابع، پروژه‌ها پیگیری می‌شود.
    وی تاکید کرد: مهمترین پروژه در بازسازی جاده‌ها پروژه خرم آباد به پلدختر است که از 108 کیلومتر، 40 کیلومتر از بین رفته، 28 کیلومتر قابل بازسازی و 12 کیلومتر آن را باید به گونه‌ای دیگر اجرا شود و در حال حاضر پیمانکاران در حال انفجار و ایجاد راه‌های دسترسی هستند و ساخت و ساز ادامه دارد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار