مدیران خودروعصر اعتبار

کانکس های مناطق زلزله زده کرمانشاه جمع آوری می شود

عصر ساختمان- مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه اعلام کرد: با همکاری مردم کانکس های تمام خسارت دیدگان زلزله که واحدهای مسکونی آنها نوسازی و به بهره برداری رسیده جمع آوری می شود.

کانکس های مناطق زلزله زده کرمانشاه جمع آوری می شود
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایرنا، جلیل بالایی افزود: به منظور ساماندهی محیط ، معبر و منظر شهری و فضای محیطی به مرور و متناسب با تکمیل و آماده سازی واحدهای مسکونی خسارت دیده کانکس ها جمع آوری می شوند.
    وی اضافه کرد: این اقدام در راستای عادی سازی محیط شهری از آثار زلزله ابتدا برای تمام واحدهای تعمیری که تسهیلات خود را دریافت کرده و حسب اعلام بنیاد مسکن استان واحد مسکونی آن ها تکمیل و به بهره برداری رسیده اجرایی می شود و سپس این روند متناسب با تکمیل و بهره برداری سایر واحدهای آسیب دیده تا زمان جمع آوری کلیه کانکس ها ادامه پیدا خواهد کرد.
    بالایی ابراز امیدواری کرد با مشارکت و همراهی مردم امکان بازسازی معابر عمومی فضای سبز و بوستان های محلی پس از جمع آوری کانکس ها فراهم شود.

    **اتمام عملیات ساخت 28 هزار واحد مسکونی زلزله زدگان
    رئیس ستاد هماهنگی بازسازی مناطق زلزله زده استان کرمانشاه نیز، از اتمام ساخت 28 هزار واحد مسکونی زلزله زدگان که در جریان زلزله 7.3 ریشتری 21 آبان 96 تخریب شده بود، خبر داد.
    رضا خواجه ای در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از مجموع 36 هزار و 850 واحد احداثی، کار ساخت 28 هزار واحد به اتمام رسیده و ساخت مابقی واحدهای مسکونی شهری و روستایی در مناطق زلزله زده نیز در دست اقدام است.
    وی اظهار داشت: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به عنوان متولی بازسازی مناطق زلزله زده در استان کرمانشاه تاکنون عملیات تعمیر، مرمت و مقاوم سازی 65 هزار واحد مسکونی و تجاری را نیز به پایان رسانده است.
    خواجه ای ادامه داد: تاکنون بازسازی در سطح روستاها 95 درصد و در سطح شهرهای زلزله زده استان 75 درصد پیش رفته و با همت و مشارکت مردم طبق برنامه ریزی تدوین شده، امید است پایان بازسازی در سطح شهرها تا پایان شهریورماه امسال به اتمام برسد.
    زمین لرزه 7.3 ریشتری 21 آبان سال 96 در 11 کیلومتری بخش ازگله و 32 کیلومتری شهر سرپل ذهاب رخ داد که 620 کشته و 12 هزار و 386 مصدوم داشت.
    این زلزله به 10 شهرستان و یک هزار و 932 روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرد و براساس ارزیابی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی 103 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی آسیب کلی و جزئی دید.
    البته در زلزله 6.4 ریشتری یکشنبه چهارم آذر 97 هم 771 مصدوم و بیش از چهار هزار واحد مسکونی خسارت دیده، به این آمارها اضافه شد.
    مسئولان ارشد استان گفته اند که همه واحدهای خسارت دیده روستایی و شهری را تا نیمه اول سال 98 تکمیل می کنند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار