مدیران خودروعصر اعتبار

بازگشت سیستم ارجاع کار به نظام مهندسی

عصر ساختمان:شهرداری نظام مهندسی با گذشت یکماه از بروز اختلاف بین سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران و شهرداری برای الزام مالکان به انتخاب و معرفی مهندسان ناظر توسط سازمان نظام مهندسی ساختمان استان، در جلساتی که با رئیس شورای شهر برگزار شد بر برگزاری جلسات دو جانبه برای پایش و حل اختلافات هر ۱۵ روز یکبار و بازگرداندن حقوق قبلی به سازمان نظام مهندسی تصمیم‌گیری شد.

بازگشت سیستم ارجاع کار به نظام مهندسی
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان » به نقل از اقتصاد آنلاین، پس از گذشت یک ماه از روند اجرایی معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران در عدم الزام مالکان به انتخاب و معرفی مهندس ناظر توسط سازمان نظام مهندسی ساختمان استان و پس از تشکیل جلسات متعدد در وزارت راه و شهرسازی، شورای اسلامی شهر تهران و جلسات دو جانبه سازمان استان و معاونت شهرداری تهران، سرانجام روز شنبه 18 اردیبهشت ماه سال جاری قائله ختم به خیر شد.

    شواهد حاکی است در آخرین جلسه مربوط به موضوع که در دفتر رئیس شورای اسلامی شهری تهران برگزار شد، توافق نهایی حاصل و با امضای هفت نفر از مقامات و مسئولان ذی‌ربط موضوع الزام مالکان به انتخاب مهندس ناظر توسط سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران صورتجلسه شد.

    بر اساس این صورتجلسه، انتخاب و معرفی ناظر کماکان از طریق سازمان نظام مهندسی استان تهران انجام خواهد شد و تدابیری برای رفع اشکالات قبلی و جلوگیری از پیشامد مشکلات دیگر در فرآیند مربوط، پیش بینی شده و اولویت‌هایی نیز برای مهندسان ناظر در این راستا فراهم شده است.

    گفتنی است در خصوص کنترل طراحی و نقشه‌های بیش از 2000 مترمربع زیربنا نیز تدابیر جدیدی مطرح شده که از جمله مقرر شده تا اطلاعات اشخاص حقیقی و حقوقی دارای صلاحیت طراحی در 4 رشته توسط سازمان نظام مهندسی استان تهران بروزرسانی و جهت اطلاع عموم در دسترس قرار بگیرد.

    همچنین در موضوع صدور شناسنامه فنی-ملکی نیز مقرر شده تا پیش‌بینی های لازم در سیستم هوشمند شهرداری تهران اعمال شود به نحوی که صدور پایان کار منوط به ارائه شناسنامه فنی- ملکی مورد تایید سازمان نظام مهندسی استان تهران باشد.

    با توجه به اهمیت گزارش‌های شناسایی‌‌های ژئوتکنیکی طبق مبحث هفتم مقررات ملی ساختمان (پی و پی‌سازی) کنترل این گزارش‌ها، قبل از استعلام طراحی سازه، پیش‌بینی شده و از این پس، مهندسان طراح سازه، توجه به گزارش فوق را بیش از پیش موردتوجه قرار دهند.

    موضوع مطرح دیگر در این صورتجلسه، بحث انتخاب و معرفی سازندگان (پیمانکاران) است که مقرر شده در چهارچوب صورتجلسه قبلی عمل شود و چنانچه تا تاریخ 95.4.1 عملیاتی و اجرایی نشود تا تاریخ 95.7.1 تمدید شود که با استقرار سیستم جدید، روش‌های گذشته درباره اخذ تعهد و ترتیبات قبلی منتفی می‌شود.

    مهمترین نکته این صورتجلسه، پرونده‌های ارجاعی از 95.1.9 است که مقرر شده، فهرست ارجاعات مذکور از شهرداری به سازمان استان تهران تحویل شود و مبلغ سهم سازمان نیز به سازمان پرداخت و همکاری لازم در مورد اعمال تعرفه جدید خدمات نظارت مهندسان انجام شود.

    گفتنی است در این صورتجلسه مقرر شده نمایندگان مطیع و تام الاختیار طرفین برای پایش و حسن اجرای مفاد صورتجلسه هر 15 روز یکبار تشکیل جلسه دهند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو