مدیران خودروعصر اعتبار

عضو هیأت مدیره سندیکای شرکت‌های ساختمانی:

علائم خروج مسکن از رکود مشاهده نمی‌شود

سوءاستفاده سیاسی از مسکن

عصر ساختمان:عضو هیأت مدیره سندیکای شرکت‌های ساختمانی ایران با تأکید بر اینکه متأسفانه از مسکن نه برای نیاز مردم بلکه برای اغراض سیاسی سوء استفاده می‌شود، گفت: هیچ نشانه‌ای از خروج مسکن از رکود در سال جاری دیده نمی‌شود.

علائم خروج مسکن از رکود مشاهده نمی‌شود
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان » به نقل از فارس، محمد علی پور شیرازی ، در پاسخ به این سوال که روز گذشته وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد امسال به تدریج مسکن از رکود خارج می‌شود، گفت: سوال من این است که آیا نشانه‌ای از خروج مسکن از رکود در کشور می بینید و آیا احتمال خروج وجود دارد؟

    وی افزود: هر کالایی که بخواهد در بازار عرضه شود باید برای آن خریداری هم باشد و خریداران هم از امکانات اقتصادی بالایی بهره‌مند باشند،پس سوال اینجاست که آیا قدرت خرید متقاضیان مسکن که از سال 84 به شدت کاهش یافت تا چه حد بالا رفته است.

    پورشیرازی تصریح کرد: در دی‌ماه سال 84 مسکن وضعیت آرامی داشت اما به یک باره با برخوردهای سیاسی صورت گرفته قدرت خرید مسکن کاهش قابل ملاحظه‌ای پیدا کرد.

    عضو هیأت مدیره سندیکای شرکت‌های ساختمانی ایران با تاکید بر اینکه رشد ناگهانی نرخ دلار نیز موجب فاصله بین درآمدها و هزینه‌ها شد، گفت: به هر حال تنها با اعلام اینکه مسکن از رکود خارج می‌شود نمی‌توان انتظار داشت که بخش مسکن وارد رونق شود.

    *از مسکن سوء استفاده سیاسی می شود

    وی با اشاره به اینکه مسکن به طور مستقیم با 263 حرفه ارتباط مستقیم دارد، اظهارداشت: همواره اگر تاریخ را مطالعه کنید می‌بینید که مسکن نیاز جامعه بوده است اما در سال‌های اخیر از مسکن نه برای نیاز مردم بلکه متأسفانه سوء استفاده سیاسی می‌شود.

    پورشیرازی تأکید کرد: پس برای خروج مسکن از رکود و در کل اقتصاد کلان باید یک کار عمیق و مدیریتی صورت گیرد و در اولین اقدام که بسیار هم سخت و دشوار است جلوی شناور شدن مردم گرفته شود و هر فردی با هر تخصصی در شهر خود مشغول به کار شود.

    وی با اشاره به طرح مسکن مهر گفت: طرح مسکن مهر که تا حدودی به طرح مارشال آلمان شباهت دارد، این اقدام طرح خوبی بود اما از لحاظ مکان‌یابی و کیفیت یک طرح ناموفق بود.

    به گفته وی، طرح مسکن مهر یک طرح خوب و مردم دار بود اما از آن بهره‌گیری سیاسی شد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی