مدیران خودروعصر اعتبار

عضو کمیسیون عمران مجلس مطرح کرد:

«تولید مسکن» تنها راهکار پایدار برای ساماندهی بازار

عصر ساختمان- قلی زاده، با بیان اینکه نمی توان با اقداماتی مانند افزایش تسهیلات مسکن زمینه را برای بهبود بازار املاک فراهم کرد، گفت: افزایش تولید مسکن تنها راهکار پایدار ساماندهی بازار مسکن است.

«تولید مسکن» تنها راهکار پایدار برای ساماندهی بازار
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۶:۰۰

     

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از هیبنا، قلی اله ‌‌قلی زاده عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، با پیش بینی بازار مسکن اظهار داشت: در شرایط کنونی بازار مسکن متأثر از بخش های مختلف اقتصادی است، از این رو وضعیت اقتصادی کنونی، نوسانات قیمتی ارز و سایر مولفه‌ها در وضعیت بازار مسکن تأثیر می‌گذارد که اجتناب ناپذیر است.

    وی، با انتقاد از راهکار برخی کارشناسان مبنی بر اینکه افزایش تسهیلات مسکن نسخه‌ای برای درمان وضعیت بازار مسکن است، افزود: به نظر من در این شرایط افزایش تسهیلات مسکن در بهبود وضعیت بازار ملک موثر نیست، زیرا در وضعیت کنونی اقتصادی، اگر حتی چهار برابر میزان فعلی، تسهیلات مسکن پرداخت شود، تنها می توان خانه ای با قیمت سال قبل را خریداری کرد. این در حالی است که افزایش سقف تسهیلات بدون آنکه درآمد اقتصادی خانوارها تقویت شود موثر نخواهد بود.

    این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: قطعا تا زمانی که ساختار اقتصادی کشور اصلاح نشود، نمی توان با اقداماتی مانند افزایش تسهیلات مسکن زمینه را برای بهبود بازار املاک فراهم کرد.

    قلی زاده همچنین با انتقاد از اعتبارات کلان برای حمایت از پیمانکاران غیر فعال بخش خصوصی، گفت: آنچه که دولت باید در پی عملیاتی کردن آن باشد این است که اعتبارات لازم را برای حمایت از بخش خصوصی جهت تولید و عرضه مسکن هزینه کند که در این شرایط قطعا شاهد بهبود وضعیت بازار مسکن خواهیم بود.

    وی با بیان اینکه با افزایش تولید مسکن، عرضه و تقاضا به تعادل می رسند و این تنها راهکار پایدار ساماندهی بازار مسکن است، گفت: دولت باید با استفاده از تجربیات گذشته از ورود مستقیم به ساخت مسکن اجتناب کند و این وظیفه را به عهده انبوه سازان بگذارد چراکه دولت باید نقش تسهیل گری خود را ایفا کند.

    این نماینده مردم در مجلس دهم تاکید کرد: بنابراین این موضوع باید به جد مورد توجه قرار گیرد، که مسکن سازی نباید دولتی باشد زیرا در گذشته شاهد اجرای پروژه‌های دولتی مانند مسکن مهر در کشور بودیم که مشکلاتی را در این عرصه ایجاد کرد و در حال حاضر یک بار مالی را به دولت تحمیل کرده است.

    عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بهترین راهکار حمایت از بخش خصوصی، تولید مسکن با کیفیت و ارزان با ورود نقش تسهیل گری دولت است، تاکید کرد: در شرایط کنونی دولت به دنبال اجرای پروژه مسکن ارزان است به این صورت که زمین با قیمت مناسب به پیمانکاران داده شود تا با نظارت مستقیم دولت، مساکن با قیمت مناسب به دست مصرف کنندگان برسد.

    این نماینده مجلس تصریح کرد: کمیسیون عمران مجلس از هر نوع ایده یا سیاست کارگشا برای برون رفت بازار مسکن از رکود حمایت لازم را به عمل خواهد آورد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو