مدیران خودروعصر اعتبار

تسریع در سنددار کردن خانه های ساخته شده در اراضی دولتی

عصر ساختمان- مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن از افزایش روند واگذاری سند به واحدهای مسکونی ساخته شده در اراضی ملی خبر داد.

تسریع در سنددار کردن خانه های ساخته شده در اراضی دولتی
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۶ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از صداوسیما، علی نبیان گفت: تسریع سند دار کردن واحدهای مسکونی در دستور کار امسال سازمان ملی زمین و مسکن است و همه استان‌ها مکلف هستند تا این موضوع را به طور جد پیگیری کنند.

    وی ادامه داد: نظارت و ارزیابی‌های دقیقی از عملکرد استان‌ها صورت می‌گیرد و امیدوارم تا پایان سال شاهد سرعت بخشی در این اقدام باشیم.

    مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن درباره واحدهای متقاضی سند رسمی گفت: در گذشته عده‌ای زمین‌های متعلق به اراضی ملی را به افرادی فروختند و اکنون این افراد برای ساخت و ساز با مشکل نداشتن سند روبه‌رو هستند که برای حل این مشکل با استان‌های کل کشور جلساتی برگزار شد و مصوباتی در این جلسه برای اینکه حق مردم و دولت تضعیف نشود داشتیم، بر همین اساس سند دار کردن اراضی با جدیت اجرا می‌شود.

    نبیان درباره رفع تصرف در اراضی ملی در ایام نوروز گفت: یگان حفاظت سازمان زمین و مسکن از 27 اسفند گشت‌هایی را در اراضی ملی داشتند که در این ایام 213 مورد تعرض به اراضی ملی صورت گرفت و از این تعداد 211 مورد به مساحت 251 هزار متر مربع توسط یگان حفاظت رفع تصرف شد. بیشتر این رفع تصرفات بیشتر در جنوب سیستان و بلوچستان بود.

    مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن تصریح کرد: با توجه به دستور وزیر راه و شهرسازی مبنی برساخت 400 هزار واحد مسکونی، این سازمان، زمین برای ساخت این واحدها را شناسایی کرده است.

    وی ادامه داد: سازمان زمین و مسکن بخش‌هایی را که بنیاد مسکن برای ساخت نیازمند زمین است، شناسایی و در اختیار این بنیاد قرار می‌دهد.

    مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن با بیان اینکه در اکثر شهرستان‌های کشور زمین شناسایی شده است گفت: در تهران نیز زمین‌هایی در شهرستان ورامین و شهر ری شناسایی و در اختیار سازندگان قرار می‌گیرد تا هر چه سریع‌تر ساخت و ساز سرعت گیرد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو