مدیران خودروعصر اعتبار

۸۰۰ تن سیمان رایگان به سیلزدگان مازندرانی تحویل شد

عصر ساختمان- مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مازندران گفت که تاکنون ۸۰۰ تن سیمان رایگان برای ساخت و مرمت واحدهای مسکونی خسارت دیده از سیل در اختیار سیلزدگان استان قرار گرفت.

۸۰۰ تن سیمان رایگان به سیلزدگان مازندرانی تحویل شد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۶ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایرنا، محمد خانی نوذری افزود : بر اساس برنامه ریزی برای مرمت هر واحد مسکونی مطابق با میزان خسارت تا سقف یک تن و برای واحدهای مسکونی تخریبی نیز هشت تن سیمان رایگان به سیلزدگان تحویل می شود.
    وی گفت که بر اساس توافق اولیه با بنیاد مستضعفان ، حدود یک هزار تن سیمان رایگان برای مرمت و نوسازی واحدهای مسکونی خسارت دیده از سیل مازندران تحویل خواهد شد.
    بر اساس آمارهای رسمی، سیل و سیلاب اخیر به 6 هزار و 501 واحد مسکونی در مازندران خسارت زد که حدود 800 واحد از این تعداد تخریبی است و باید نوسازی شود.
    مدیرکل بنیاد مسکن مازندران با اعلام این که تاکنون آوار برداری از 100 واحد مسکونی تخریبی در مناطق سیلزده استان انجام شده است، گفت که برای بقیه واحدها هم زمانی که سطح آب زیرزمینی فروکش کند، اقدامات لازم را انجام خواهد شد.

    ** معرفی 660 سیلزده برای وام تعمیراتی
    خانی نوذری تعداد واحدهای مسکونی خسارت دیده نیازمند تعمیر را حدود پنج هزار و 700 واحد اعلام کرد و گفت که تاکنون 660 نفر از مالکان این واحدها برای دریافت تسهیلات 150 میلیون ریالی تعمیراتی به بانک عامل معرفی شدند.
    وی اضافه کرد: برای تسریع در پرداخت تسهیلات علاوه بر افزایش تعداد بانک های عامل ، وثیقه سیلزدگان نیز به صورت زنجیره ای انجام می شود.
    مدیرکل بنیاد مسکن مازندران گفت: در بخش واحدهای تخریبی مالکان 35 واحد مسکونی با تکمیل پرونده برای دریافت مرحله اول وام ساخت به بانک معرفی شدند که با انعقاد قرارداد این تسهیلات پرداخت خواهد شد.
    وی پیش بینی کرد که کار مرمت واحدهای خسارتی ناشی از سیل تا پایان بهار و بازسازی واحدهای تخریبی نیز با همکاری مالکان پیش از فصل سرما به اتمام می رسد.
    براثر سیل اواخر اسفندماه 97 و فروردین 98 در مازندران حدود 15 هزار میلیارد ریال به واحدهای مسکونی، بخش کشاورزی و تاسیسات زیربنایی این استان خسارت وارد شد و پنج نفر نیز جان خود را از دست دادند.
    این دومین سیل مخرب در مازندران در مدت کمتر از یکسال گذشته است که در این استان رخ داد.
    پیشتر در مهرماه 97 سیل حدود 7 هزارمیلیارد ریال به بخش کشاورزی، تاسیسات زیربنایی و واحدهای مسکونی خسارت زد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار