مدیران خودروعصر اعتبار

نماینده تام‌الاختیار وزیر راه و شهرسازی خبر داد

صدور پروانه ساخت توسط ۹ مرجع در شمال کشور

عصر ساختمان:نماینده تام‌الاختیار وزیر راه و شهرسازی در شورای حفظ حقوق بیت‌المال در اراضی و منابع‌ طبیعی با انتقاد از صدور پروانه ساخت از سوی ۹ مرجع در شمال کشور گفت: پیشنهاد می‌کنم فراکسیونی در مجلس برای اصلاح قوانین مرتبط با زمین ایجاد شود.

صدور پروانه ساخت توسط ۹ مرجع در شمال کشور
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان » به نقل از تسنیم، حسن معصوم با اشاره به زمین‌خواری در شمال کشور اظهار کرد: شفافیت اطلاعات می‌تواند در کاهش برخی از تخلفات موثر باشد، اما شاهدیم آنهایی که جعل می‌کنند کار را داخل سیستم ثبت نمی‌کنند. بدین‌معنا، تخلفاتی که در حوزه زمین وجود دارد ثبت نمی‌شوند. به عنوان نمونه، در شمال کشور  شاهد بودم که از سوی 9 مرجع صدور پروانه داشته‌ایم.

    وی ادامه داد: انجمن روستا، بخشدار، دهدار، سازمان همیاری شهرداری‌ها و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی پروانه ساختمانی صادر کرده‌اند و اینها مواردی است که نیازمند بررسی ویژه دارند.

    وی با بیان این‌که با ساخت و سازها، تصرف اراضی و تخریب منابع طبیعی و زیست‌محیطی‌ روبه‌رو هستیم که انجام‌دهندگان چنین تخلفاتی از مسیر قانون عبور نمی‌کنند، تصریح کرد: در بحث زمین‌خواری باید مانعی را ایجاد کنیم تا کسانی که برای دریافت مجوز اقدام نمی‌کنند را مشخص کنیم. باید بررسی کنیم تا به طور دقیق دریابیم پدیده زمین‌خواری از چه مسائلی نشات می‌گیرد.

    نماینده تام‌الاختیار وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: طی سال‌های گذشته قوانینی مصوب شد که دستگاه‌ها به ساختمان‌هایی که پروانه ساخت ندارند خدمات ندهند و در این زمینه پاسخگو باشند. چالش‌های اساسی ما این دست از موضوعات هستند.

    معصوم با انتقاد نسبت به بند «ه» تبصره 6 بودجه سال 95 تاکید کرد: در این اصلاحیه ذکر شده که باید به باغ‌شهرها و خانه‌ باغها برق داده شود که اگر این اتفاق رخ دهد دیگر نمی‌توان با تخلفات زمین خواری برخورد کرد.

    وی تاکید کرد: مجلس در کاهش تخلفاتی از جنس زمین‌خواری بسیار تاثیر گذاراست و پیشنهاد می‌کنم فراکسیونی در مجلس دهم برای مسایل اراضی، منابع طبیعی و زیست‌محیطی با رویکرد قانون اساسی و عدالت نسلی و فرانسلی تشکیل شود و از تصویب قوانین مغایر با اصول جلوگیری شود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار