مدیران خودروعصر اعتبار

رییس اتحادیه فروشندگان مصالح ساختمانی انتقاد کرد

واردات بی‌رویه از سنگ‌های مقبره تا شیرآلات ساختمانی

عصر ساختمان:رییس اتحادیه فروشندگان گچ، آهک و مصالح ساختمانی، رکود ساخت و ساز که از دو سال پیش آغاز شده و همچنان هم ادامه دارد را مهم‌ترین عامل تعطیلی یا نیمه فعال شدن ۳۵ درصد از واحدهای این صنف دانست و گفت: پروژه مسکن مهر نیز از دیگر دلایل رکود فعلی در ساخت و ساز کشور است.

واردات بی‌رویه از سنگ‌های مقبره تا شیرآلات ساختمانی
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان » به نقل از ایسنا، اسماعیل کاظمی قهی، با بیان اینکه در دو سال اخیر به دلیل وضعیت موجود در بازار و کاهش ساخت و ساز شاهد کاهش بی رویه قیمت مصالح ساختمانی بودیم، اظهار کرد: از اواخر سال 1392 به دلیل رکود بازار شاهد رقابت تنگاتنگ و ناسالمی بین تولیدکنندگان بودیم که البته بخشی از این وضعیت مدیریت شده و قسمتی از کاهش های غیرمتعارف قیمت ها جبران شد ولی هنوز به نرخ‌های سال 1393 نرسیده ایم.

    وی افزود: ‌با وجود تولیدات داخلی و توان تولیدکنندگان در این زمینه شاهد واردات برخی اقلام هستیم که دولت باید با آن مقابله کند تا فعالان در این عرصه بتوانند فعالیت کنند.

    واردات بی‌رویه سنگ‌های مقبره، سرامیک و شیرآلات ساختمانی

    کاظمی با تاکید بر ضرورت افزایش کیفیت تولیدات داخلی نیز تاکید کرد: در حال حاضر شاهد واردات بی‌رویه سنگ‌های مقبره، سرامیک، شیرآلات ساختمانی، لوازم بهداشتی ساختمان و دیگر اقلام هستیم و این در حالی است که توان بالقوه ای در تولید داخل وجود دارد و فقط باید حمایت و جلوی برخی واردات با تدابیر لازم گرفته شود.

    رییس اتحادیه فروشندگان گچ، آهک و مصالح ساختمانی ادامه داد: سرامیک های خارجی به دلیل تنوع رنگ و جلوه زیبا، طرفداران زیادی دارد و این در حالی است که تولیدگان داخلی در این زمینه فعال تر هستند و طراحی های بسیار زیبایی دارند.

    مسکن مهر بسیاری از صنوف را با رکود مواجه کرده است

    وی با بیان اینکه در زمینه سیمان و گچ به دلیل تولید و عرضه زیاد، واردات ندارد، به پروژه مسکن مهر نیز اشاره کرده و آن را موجب رکود ساخت و ساز و بسیاری از صنوف دیگر دانست.

    کاظمی ادامه داد: عملیات ساختمانی که در دولت قبل انجام شد امروز آثار وخیم خود را نمایان کرده است. درصورتیکه اگر تدابیر لازم برای این پروژه عظیم در نظر گرفته می‌شد امروز شاهد این وضعیت اسف بار و رکود حاکم نبودیم.

    وی در عین حال بیان کرد: یکی از مقوله هایی که ساخت و ساز و رونق نمی‌گیرد بحث نقدینگی دولت است و به دلیل اینکه نقدینگی دولت در حدود چهار سال گذشته در پروژه ای بی برنامه و در مکانی نامناسب هزینه شد، اکنون شاهد چنین وضعیتی هستیم.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی