مدیران خودروعصر اعتبار

معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر:

بارندگی ها تولید برق نیروگاه های آبی را ۵هزار مگاوات افزایش داد

عصر ساختمان- معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر گفت: تولید نیروگاه های آبی کشور با توجه به بارش های اخیر حدود چهار تا پنج هزار مگاوات نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

بارندگی ها تولید برق نیروگاه های آبی را ۵هزار مگاوات افزایش داد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۶ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایرنا، محمود رضا حقی فام افزود: بر این اساس در شرایط اوج بار مصرف حدود 9 هزار و 500 تا 10 هزار مگاوات از برق تولیدی این نیروگاه ها استفاده خواهد شد.
    وی به روند تولید برق از نیروگاه های برق حرارتی اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: برنامه تعمیراتی این نیروگاه ها به پایان رسیده است و انتظار می رود این نیروگاه ها با حداکثر قابلیت در دسترس پذیری، در مدار قرار گیرند.
    معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر خاطرنشان کرد: امید است با نیروگاه های جدیدی که وارد مدار شده اند بتوان تا حدودی نیاز مصرفی کشور را برطرف کرد.
    برنامه تعمیر نیروگاه‌های کشور همه ساله با پایان اوج مصرف برق در تابستان آغاز می‌شود و تا همان دوره تا سال بعد ادامه می‌یابد.

    *برنامه های مدیریت مصرف همچنان اولویت دارند
    معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر گفت: همزمان با افزایش تولید برق توسط نیروگاه ها، برنامه های مدیریت مصرف در بخش کشاورزی، صنعتی، اداری و حتی بخش خانگی اجرا خواهند شد.
    حقی فام افزود: تاکید صرف بر تولید در سیستم های پیشرفته جایی ندارد بلکه مدیریت مصرف از اهمیت بیشتری برخودار است.
    معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر گفت: همچنانکه انتظار می رود تولید با تمام توان ادامه داشته باشد، باید در بخش مصرف نیز برنامه های مدیریت مصرف ادامه یابد تا برای سال های آینده تبدیل به فرهنگ شود.
    وی افزود: امسال در زمینه تولید برق شرایط مانند سال گذشته نخواهد بود، پیش بینی مصرف و شرایط جوی در زمان حاضر ممکن نیست اما تلاش براین است که با کمترین مشکل مواجه شویم.
    ظرفیت نصب شده نیروگاه های برق کشور در 40 سال اخیر 11.5 برابر شده و از هفت هزار و 24 مگاوات در سال 1357 به 80 هزار و 78 مگاوات تا سال 1397 رسیده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار