مدیران خودروعصر اعتبار

نخستین نیروگاه خورشیدی ۱۰ مگاواتی کشور

عصر ساختمان:عملیات احداث نخستین نیروگاه خورشیدی ۱۰ مگاواتی کشور در آیینی با حضور استاندار و مسئولان سیستان و بلوچستان در چشمه زیارت زاهدان آغاز شد.

نخستین نیروگاه خورشیدی ۱۰ مگاواتی کشور
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان » به نقل از ایرنا، مدیر عامل شرکت برق منطقه ای سیستان و بلوچستان در حاشیه این آیین گفت: این نیروگاه با همکاری بانک صنعت و معدن و یک شرکت آلمانی با سرمایه گذاری 20 میلیون دلار برابر با 700 میلیارد ریال ساخته می شود.
    محبعلی قزاق جاهد با بیان اینکه پیش بینی می شود این نیروگاه خورشیدی تا فروردین سال آینده به بهره برداری برسد، اظهار داشت: با راه اندازی این نیروگاه سالانه 20 میلیون کیلو وات ساعت برق در منطقه تولید می شود.
    وی افزود: تولید این میزان برق سبب می شود سالانه صرفه جویی هشت میلیون لیتری در مصرف گازوئیل را در سیستان و بلوچستان به همراه داشته باشد.

    مدیرعامل برق منطقه ای سیستان و بلوچستان خاطر نشان کرد: برای راه اندازی نیروگاه خورشیدی با توجه به اهمیت آن که تاکنون کمتر از 10 مگاوات در کشور ساخته شده از بهترین تجهیزات استفاده می شود.
    سیستان و بلوچستان با توجه به موقعیت ژئوپلتیک خاص خود در تمامی زمینه های انرژی های تجدید پذیر توانمندی و ظرفیت های بسیار ایده آلی دارد که انرژی بادی در کریدرهای باد، انرژی خورشیدی و تشعشع تابش سولار، انرژی زمین گرمایی در دامنه آتشفشان نیمه خاموش تفتان و کوههای منطقه دلگان و بزمان، انرژی بایومس و بایوگاز در مناطق دامداری سیستان، بمپور و باهوکلات و انرژی امواج و اقیانوس با موج های مناسب دریای بزرگ چابهار به بلندای بیش از 12 متر در فصل مونسون از آن جمله هستند.

    این استان با گستره 187 هزار و 502 کیلومتر مربع به عنوان پهناورترین استان کشور و با برخورداری از انواع انرژی پاک و تجدید شونده می تواند تامین کننده بخش زیادی از انرژی داخلی برای کشورهای همسایه همچون افغانستان و پاکستان باشد لذا سرمایه گذاری در این بخش با توجه به نیاز این کشورها به صادرات برق از ایران زمینه توسعه استان و سوددهی فراوان را برای علاقه مندان این عرصه فراهم می کند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار