مدیران خودروعصر اعتبار

بانک مسکن به کمک انبوه سازان می آید

عصر ساختمان:مدیر امور شعب بانک مسکن در استان زنجان گفت: بانک مسکن با دو محصول تسهیلاتی و خدماتی به کمک انبوه سازان و پیش خریداران مسکن می آید.

بانک مسکن به کمک انبوه سازان می آید
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان » به نقل از ایرنا، سلمان داشاد ، افزود: سال 95، بنا بر فرمان رهبر معظم انقلاب مبنی بر مشارکت تمام دستگاه ها برای تحقق اقتصاد مقاومتی، هر دستگاه از جمله بانک ها مسئولیت و تکلیفی بر عهده گرفته اند.
    وی یادآورشد: بانک مسکن نیز برای تحقق فرمان رهبری و ایجاد رونق در بخش مسکن، اقدام به افزایش تسهیلات اعطایی کرده است.
    داشاد اظهار کرد: این بانک در طرح های جدید خود اقدام به پرداخت تسهیلات بدون سپرده به انبوه سازان به ازای هر واحد مسکونی در روش ساخت سنتی تا سقف یک میلیارد و 100 میلیون ریال و به روش صنعتی یک میلیارد و 300 میلیون ریال کرده است.
    مدیر امور شعب بانک مسکن در استان زنجان گفت: سقف این تسهیلات در شهرهای کوچک برای ساخت سنتی 900 میلیون ریال و به روش صنعتی یک میلیارد و 100 میلیون ریال می رسد.
    وی خاطر نشان کرد: این بانک برای آن دسته از سازندگان و انبوه سازانی که نمی خواهند برای ساخت مسکن خود از تسهیلات استفاده کنند اما در زمان فروش واحدهای مسکونی دچار مشکل هستند نیز طرح حمایتی پیش بینی کرده است.
    داشاد ادامه داد: در این طرح بانک برای مشتریان این انبوه سازان که قصد خرید اقساطی منزل مسکونی دارد، طرحی در قالب پرداخت 50 فقره از اقساط را اجرا می کند.
    مدیر امور شعب بانک مسکن در استان زنجان گفت: در این طرح فروشنده و پیش خریدار هر یک حسابی با مبلغ یک میلیون ریال اعتبار در بانک مسکن افتتاح می کنند.
    وی خاطر نشان کرد: بدین طریق بانک مسکن طرف حساب فروشنده شده و اقساط خریدار را به فروشنده در سر موعد پرداخت می کند.
    داشاد ادامه داد: در مقابل نیز پیش خریدار اقساط را با پنج درصد کارمزد به بانک پرداخت می کند و فروشنده نیز نگران دیرکرد اقساط نیست.
    مدیر امور شعب بانک مسکن در استان زنجان گفت: در این شیوه واحد مسکونی در رهن بانک قرار می گیرد تا زمانی که اقساط خریدار به پایان برسد.
    وی اضافه کرد: این تسهیلات به شرطی به خریدار پرداخت می شود که سقف تسهیلات درخواستی وی از یک میلیارد و 500 میلیون ریال بالاتر نباشد.
    داشاد ابراز کرد: آن دسته از انبوه سازانی که در ابتدای مشارکت برای ساخت واحدهای مسکونی دچار مشکل هستند، نیز می توانند از دیگر طرح بانک مسکن استفاده کنند.
    مدیر امور شعب بانک مسکن در استان زنجان گفت: در این طرح انبوه ساز حسابی به مبلغ یک میلیون ریال در بانک مسکن افتتاح می کند و سپس تمام اسناد و مدارک مورد نیاز را برای احراز به بانک می سپارد.
    وی افزود: از سوی دیگر پیش خریدار نیز اقدام به افتتاح حسابی با همین مبلغ می کند.
    داشاد یادآورشد: اطلاعات هر دو طرف معامله در اختیار اداره کل راه و شهرسازی قرار می گیرد تا انبوه ساز واحد مسکونی مورد نظر را به فرد دیگری نیز نفروشد.
    مدیر امور شعب بانک مسکن در استان زنجان گفت: از این پس نظام مهندسی میزان پیشرفت فیزیکی پروژه ها را اعلام و بانک متناسب با این گزارش اقدام به پرداخت و واریز تسهیلات می کند.
    داشاد کارمزد این نوع تسهیلات را نیم درصد برشمرد و اظهار کرد: زمانی اقساط به اتمام می رسد که انبوه ساز اقدام به دریافت پروانه پایان کار کند.
    بانک مسکن پیش از این برای خرید منزل مسکونی تسهیلات مسکن یکم با نرخ کارمزد 13 درصد را پیش بینی کرده بود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو