مدیران خودروعصر اعتبار

کارگران ساختمانی بجنورد ساماندهی می شوند

عصر ساختمان:نماینده کارگران ساختمانی و مسئول انجمن صنفی کچ کاران، سنگ کاران و کاشی کاران بجنورد بر رفع مشکلات کارگران ساختمانی تاکید کرد و گفت: این قشر از جامعه ساماندهی می شوند.

کارگران ساختمانی بجنورد ساماندهی می شوند
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان » به نقل از ایرنا، ابوالفضل رجایی، اظهار کرد: متاسفانه هم اکنون کارگران ساختمانی این شهر در چهارراه ها، خیابان ها و معابر پر رفت و آمد این شهر به دلیل نبود جایگاه و فضای مناسب در انتظار کار می نشینند.
    وی از وضعیت نابسامان قشر کارگر و زحمتکش انتقاد کرد و گفت: کارگران ساختمانی در سرما و گرما در کنار خیابان ها صبر می کنند تا شاید فردی برای سفارش کار به آنان مراجعه کند که این وضعیت علاوه بر خستگی برای کارگران چهره شهر را نیز نازیبا کرده است.
    وی با بیان اینکه باید فضایی با حداقل ها و در شان کار و کارگر در این شهر وجود داشته باشد افزود: علاوه بر این در اجرای طرح ساماندهی کارگران ساختمانی کارگران واقعی از غیرواقعی شناسایی می شوند.
    وی با بیان اینکه در بجنورد بیش از 15 هزار نفر کارگر ساختمانی وجود دارد افزود: هم اکنون از این تعداد 11 هزار نفر از خدمات بیمه ای برخوردار شده اند.
    وی افزود: متاسفانه روزانه سه تا 10 نفر از کارگران ساختمانی اظهار دارند که نمی توانند حق بیمه که ماهانه معادل 70 هزار تومان است را پرداخت کنند و حتی تعدادی از این قشر به علت این مشکل بیمه آنان قطع شده است.
    وی با بیان اینکه از مسئولان عالی رتبه کشور و نماینده های مجلس شورای اسلامی می خواهیم که ردیف بودجه ای برای بیمه کارگران ساختمان به تصویب برسانند گفت: متاسفانه هر لحظه احتمال قطع شدن بیمه کارگران ساختمانی وجود دارد.
    وی با بیان اینکه این قشر از نظر معیشت مشکل دارند گفت: متاسفانه کارگران ساختمانی ضعیف ترین قشر جامعه هستند.
    رجایی افزود: جمعیت زیادی از مردم استان کارگر هستند اما درآمد های پایین قدرت خرید آنان را بسیار کاهش داده است حتی اساسی ترین کالاها را نیز نمی توانند خرید کنند.
    وی به رکود صنعت ساختمان نیز اشاره کرد و گفت: متاسفانه هم اکنون ساختمان سازی در بجنورد مرکز استان کاهش چشمگیری یافته است و این قشر هم اکنون بیکار هستند و برای تامین مایحتاج های زندگی با مشکل و چالش مواجه شده اند.
    وی با بیان اینکه این قشر هم اکنون توان پرداخت حق بیمه را ندارد افزود: برخی از کارگران 10 سال بیمه دارند اما هم اکنون توانایی ادامه پرداخت بیمه را ندارند چرا که کار نیست و درآمد نیز ندارند.
    وی خواستار ایجاد صندوق حمایت از کارگران شد و گفت: باید برای این قشر بیمه بیکاری در نظر گرفته شود ولی تاکنون هیچ اقدامی نشده است.
    رجایی افزود: متاسفانه کارگران واقعی به علت درآمد پایین هم اکنون توانایی پرداخت حق بیمه را ندارند اما بازاریانی هستند که از این خدمات استفاده می کنند.
    وی تعداد کارگران ساختمانی این استان را 11 هزار نفر عنوان کرد و افزود: باید برای ارائه خدمات بیمه ای نیروهای کاری انجمن ها نیز دخالت کنند تا نیروها از فیلتر بگذرند.
    وی افزود: دستمزد کارگران در چند سال اخیر با توجه به تورم ها رشد نداشته است که این امر باعث شکاف بین این قشر و سایر اقشار شده است که امیدوار هستیم در این دولت این عقب افتادگی ها جبران شود.
    وی با بیان اینکه جامعه کارگری امروز از معیشت سختی برخوردار است افزود: قدرت خرید این قشر کاهش یافته است و این در حالی است که 68 درصد جمعیت استان به نوعی کارگر هستند.
    به گزارش ایرنا استاندار خراسان شمالی نیز در جلسه ای در دیدار با فعالان حوزه کار و کارگر در خصوص افزایش دستمزد کارگران نیز گفت: به علت مشکلات اقتصادی واحد های تولیدی دستمزد نیز افزایشی نداشت که این امر باید جبران شود و با توجه به تورم حقوق آنان به تدریج رشد کند.
    سید علی اکبر پرویزی افزود: هم اکنون 11 هزار کارگر ساختمانی در این استان بیمه اند اما تعدادی از این افراد از سایر اقشار هستند که خود را بیمه کارگر ساختمانی کرده اند که باید این افراد شناسایی شوند.
    وی اظهار کرد: بیمه کارگر ساختمانی همانند بیمه قالی بافی دچار مشکل شده است که افرادی از این طرح سوء استفاده کرده اند و زیر پوشش خدمات بیمه ای قرار گرفته اند.
    وی از مسئولان مربوط خواست تا برای این شیوه راهکاری بیاندیشند چرا که این امر جزء تعهدات دولت است.
    وی همچنین در خصوص طرح ساماندهی کارگران ساختمانی نیز گفت: این طرح باید بیشتر بررسی شود چرا که احتمال دارد در اجرا دچار مشکل شود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو