مدیران خودروعصر اعتبار

وزیر راه و شهرسازی:

امسال شاهد خروج از رکود مسکن بصورت غیر تورمی خواهیم بود

عصر ساختمان:وزیر راه و شهرسازی گفت:با افزایش پرداخت تسهیلات مسکن از رژیم پس انداز، امسال شاهد خروج از رکود مسکن به صورت غیر تورمی خواهیم بود.

امسال شاهد خروج از رکود مسکن بصورت غیر تورمی خواهیم بود
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان » به نقل از ایرنا، عباس آخوندی روز یکشنبه در حاشیه مراسم تودیع و معارفه مدیران عامل قدیم و جدید سازمان ملی زمین و مسکن، در گفت و گو با خبرنگاران افزود: نرخ تورم مسکن نسبت به نرخ تورم کشور در دو سال گذشته پائین آمده و حتی روند کاهشی داشته است اما با استفاده از رژیم پس انداز شاهد خروج از رکود بخش مسکن خواهیم بود ، اما باید توجه داشته باشیم این شرایط در سایر بخش های اقتصادی ایجاد اغتشاش نکند.
    وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه بدون شک «مسکن» موتور محرکه اقتصاد ملی است، گفت: در حوزه مسکن بحث ما خروج این بخش از رکود بصورت غیرتورمی است تا بتوانیم با اتکا به رژیم پس انداز و پرداخت تسهیلات به متقاضیان بخش مسکن را رونق بخشیم.
    آخوندی گفت: مقایسه 15 روز فروردین ماه 1395 نسبت به مدت مشابه سال 1394 نشان می دهد پرداخت تسهیلات بانک مسکن برای خرید صددر صد افزایش یافته است.

    **تکمیل واحدهای مسکن مهر
    وی گفت: یک میلیون واحد مسکونی نیمه تمام نیز در حوزه مسکن مهر وجود داشت اما تلاش کردیم و با تکمیل آن ها در دوسال گذشته یک میلیون و 850 هزار واحد مسکن مهر به پایان رسید و مابقی نیز دارای هشتاد تا 90 درصد پیشرفت فیزیکی است و امیدواریم امسال کارگاه های مسکن مهر را در کشور جمع آوری کنیم.

    **8هزارمیلیاردریال اندوخته صندوق پس انداز خانه اولی ها
    وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: هم اکنون 42 هزار نفر در صندوق پس انداز خانه اولی ها افتتاح حساب کرده اند و بیش از 8 هزار میلیارد ریال در این حساب ها پس انداز شده است تا بانک مسکن نسبت به پرداخت تسهیلات خرید اقدامات لازم را بعمل آورد.

    **سرمایه گذاری بخش مسکن و حمل و نقل
    آخوندی با بیان اینکه در سال «اقتصاد مقاومتی؛اقدام و عمل» همواره در بخش مسکن و حمل و نقل اقدام های خوبی را در دستور کار خود قرار داده ایم، گفت: برای نوسازی بافت های ناکارآمد شهری طرح های زیادی را به مورد اجرا گذاشته ایم و امیدواریم در روزهای آینده شاهد افزایش میزان سرمایه گذاری دربخش مسکن و حمل و نقل باشیم.
    وی اظهار داشت: تمام بخش های حمل و نقل در راستای اقتصاد مقاومتی قرار دارند و در تمام بخش های حمل و نقل سرمایه گذاری های ما افزایش قابل توجهی پیدا کرده است تا بتوانیم بهره وری را در حوزه های مختلف حمل و نقل ارتقا بخشیم.
    وی گفت: در مرحله نخست، نوسازی ناوگان هوایی مورد توجه جدی قرار گرفته است و امیدواریم مردم خوب کشورمان به زودی از ثمرات آن بهره مند شوند.
    آخوندی افزود: در حوزه فرودگاه ها طرح های توسعه ای بسیار زیادی را آغاز کرده ایم و در حوزه ریلی نیز راه اندازی قطارهای حومه ای در دستور جدی ما قرارگرفته است.
    وی با بیان اینکه همه اکنون دو، سه و چهار خطه شدن برخی خطوط ریلی کشور به طور جدی دنبال می شود، گفت: برقی کردن خط آهن تهران - مشهد و راه اندازی قطار سریع السیر تهران - اصفهان نیز به طور جدی در دستور کار ما قرار گرفته و امیدواریم مردم از این پروژه های بزرگ که به تازگی آغاز شده اند، در آینده بتوانند استفاده کنند.

    **راهسازی
    وی گفت: خوشبختانه سال گذشته 9 هزار کیلومتر راه روستایی در کشور احداث کردیم و در حوزه بهسازی راه ها نیز به رشد 50 درصدی در سال 94 نسبت به سال قبل از آن دست یافتیم.
    آخوندی اظهار داشت: در آزاد راه تهران - شمال هم اکنون بسیار فعال هستیم به طوری که در 30 کیلومتر قطعه اول آن 100 کارگاه در حال فعالیت است و امیدواریم آرزوی دیرینه مردم با تکمیل قطعه یک در اوایل سال آینده عملی شود.
    وی در پایان اظهار داشت، در فرودگاه امام به شدت به دنبال اجرای طرح های توسعه ای شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) هستیم و تمام طرح های ما در توسعه فرودگاه چابهار با سرعت بیشتری در حال پیشرفت است.
    محمد پژمان، از اوایل سال 1392 تاکنون، مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن بود که وزیر راه و شهرسازی با استعفای وی موافقت کرد تا عظیمیان جایگزین وی شود.
    وی در سال های 1386 تا 1392 شهردار شهر مشهد بود.
    عظیمیان از سال 1370 تا 1376 شهردار اصفهان بود و عضویت در هیات مدیره سیمان اصفهان، سیمان نایین، فولاد تکنیک، مجتمع صنایع قائم رضا از سوابق وی به شمار می رود. وی از سال 1386تاکنون نیز عضو هیات مدیره مجتمع پرشیا فلز بود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی