مدیران خودروعصر اعتبار

مدیرکل میراث فرهنگی گیلان :

مرمت ۵۱ خانه تاریخی در گیلان

عصر ساختمان:مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گیلان از مرمت و بازسازی ۵۱ خانه تاریخی در این استان خبر داد.

مرمت ۵۱ خانه تاریخی در گیلان
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان » به نقل از فارس، رضا علیزاده صبح امروز در جلسه میراث فرهنگی گیلان با اشاره به اینکه اهمیت مرمت بناهای تاریخی این استان اظهار کرد: تاکنون حفاظت و مرمت بناهای تاریخی گیلان با همکاری بخش‌خصوصی به بهترین نحو تحقق یافته است.

    وی با بیان اینکه مرمت بناهای تاریخی گیلان از اهداف مهم دولت تدبیر و امید است، تصریح کرد: به همین منظور کاروانسرای حاجی‌فیض ماسوله در دست احیا و مرمت قرار گرفته است.

    مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گیلان احیای بنای مذکور را بخشی از هویت این استان برشمرد و گفت: کاروانسرای حاجی‌فیض یکی از تجارتخانه شهرک تاریخی ماسوله بود که دارای سه طبقه بوده و جلوه‌هایی از تحولات معماری دوره پهلوی نخست دارد.

    وی با اشاره به اینکه بنای مذکور در نوروز سال 92 دچار حریق شده بود، خاطرنشان کرد: این بنا بر اثر آتش‌سوزی آسیب جدی دید، اما اکنون مراحل احیای آن به خوبی پیش می‌رود.

    علیزاده از اتمام مرمت 51 خانه تاریخی گیلان خبر داد و خاطرنشان کرد: 30 خانه تاریخی در سال 93 و 21 خانه تاریخی گیلان در سال گذشته مرمت و بازسازی شده است.

    وی با تأکید بر ضرورت حفظ بناهای تاریخی گیلان، یادآور شد: بناهای تاریخی گیلان به عنوان سند فرهنگ و تمدن این استان باید به نسل‌های آینده منتقل شود.

    این مسئول در ادامه به حوزه گردشگری گیلان اشاره کرد و متذکر شد: امسال واحدهای گردشگری گیلان 32 درصد رشد داشته است.

    وی با تصریح بر اینکه اکنون یک‌هزار و 829 واحد گردشگری در استان وجود دارد، خاطرنشان کرد:  ظرفیت این واحدهای گردشگری به 24 هزار و 587 تخت رسیده است.

    علیزاده به وجود چند طرح گردشگری نیمه‌تمام در گیلان اشاره کرد و گفت: اتمام پروژه‌های نیمه تمام گیلان نیاز به تسهیلات مورد نیاز بانکی دارد و در صورت پایان یافتن آنها، تعداد سه هزار شغل به صورت مستقیم در بخش گردشگری ایجاد می‌شود.

    وی برگزاری 51 دوره آموزش تخصصی مدیران فنی و راهنمایان گردشگری، هتلداری، پذیرایی و... را از اقدام‌های مهم در حوزه گردشگری گیلان عنوان کرد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو