مدیران خودروعصر اعتبار

از کاهش نرخ بهره وام رهن مسکن برای عیالوارها تا افزایش ۳ برابری تعداد مهدهای کودک

عصر ساختمان- بنابر وعده رئیس جمهور روسیه از جمله سیاست‌های حمایت از خانواده این کشور تا ۵ سال آینده، کاهش نرخ بهره وام رهن مسکن از ۹ درصد به ۶ خواهد بود، همچنین تعداد مهدهای کودک تا ۳ سال آینده سه برابر خواهد شد.

از کاهش نرخ بهره وام رهن مسکن برای عیالوارها تا افزایش ۳ برابری تعداد مهدهای کودک
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از رهن، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه در نطق راهبردی سالانه خود خطاب به نمایندگان پارلمان این کشور، ابتدا به موضوع رشد جمعیت و فرزندآوری پرداخت.

    در این سخنان که هر ساله از سوی عالی‌ترین مقام این کشور یعنی رئیس جمهور در جمع اعضای پارلمان ایراد می‌شود به مهم‌ترین راهبردهای این ابرقدرت در مسائل ملی و بین‌المللی از جمله چالش‌های روسیه و اروپا، تنش با آمریکا، اقتصاد داخلی و ... پرداخته می‌شود که در سال 2019، بخش ابتدائی این راهبردها، با تاکید ویژه پوتین به موضوع «افزایش جمعیت روسیه» اختصاص یافت. پوتین در جملات آغازین خود اذعان داشت که دولت باید موضوعات اجتماعی را در اولویت قرار دهد.

    «رئیس جمهور روسیه در مراسم اهدای نشان شکوه والدین به خانواده‌های پر جمعیت روسیه»

    وی خاطرنشان کرد: در مورد موضوعات اجتماعی، «روسیه باید حرکتی رو به جلو اتخاذ کند».

    رئیس‌جمهور فدراسیون روسیه گفت: «زمان در مورد رشد جمعیت، روسیه را تحت فشار قرار داده است و من بارها دراین‌باره صحبت کرده‌ام و همه مطلع هستید! ما نباید بیش از این زمان را از دست بدهیم!»اشاره پوتین به سیاست‌های سال 2006 دولتش بود که منجر به توقف کاهش جمعیت این کشور در سال 2012 شد.

    رئیس جمهور روسیه تصمیم دارد تا سال 2023 نرخ رشد جمعیت این کشور را به نرخ مطلوب برساند. هم‌اکنون نرخ رشد سالانه جمعیت این کشور 0.1 درصد است.

    طبق سیاست‌های اعلامی از سال 2020 برای کودکان اول و دوم متولدشده، به صورت ماهانه یارانه پرداخت خواهد شد و همچنین هر خانواری که فرزند بیشتری داشته باشد، متعاقبا مالیات کمتری پرداخت خواهد کرد.این طرح 70 درصد کل خانوارهای روسی را در برخواهدگرفت.

    گفتنی است از سال 2015 فرزندان دوم به بعد سالانه 6 هزار دلار آمریکا یارانه دریافت می‌کنند.

    در سال 2019 حدود 90 هزار مهدنوزاد در روسیه فعال هستند که وظیفه آن‌ها، نگهداری از نوزاد شیرخوار مادران شاغل است.پوتین اعلام کرد این خدمت تا سه سال آینده سه برابر شده و رقم مهدنوزادهای این کشور به 270 هزار واحد خواهد رسید.

    رئیس فدراسیون روسیه ابراز داشت: «به این ترتیب والدین می‌توانند کار کنند، تحصیل کنند و خوشحال باشند و از پدرشدن و مادرشدن لذت ببرند، ما قبلا به طور کلی دسترسی به مهدکودک را نیز به طور کلی تامین کردیم».

    یکی از سیاست‌های مهم افزایش جمعیت مورد اشاره ولادیمیر پوتین، کاهش نرخ بهره وام رهن مسکن است که خود یک سیاست حمایت از خانواده محسوب می‌شود.

    مطابق این سیاست تا 5 سال آینده، نرخ بهره وام رهن مسکن از 9 درصد به 6 درصد کاهش پیدا خواهد کرد و این کاهش بر اساس تعداد فرزندان هر زوج، متغیر خواهد بود.

    کشورهای دیگری نیز ورای روسیه با درک ارزش اجتماعی و اقتصادی منابع انسانی به عنوان مهم‌ترین داشته راهبردی خود، دست به حمایت از فرزندآوری در سیاست‌های خود زده‌اند، این درحالی‌است که در ایران، پس از گذشت 4 سال از ابلاغ سیاست‌های کلی جمعیت از سوی رهبر انقلاب، هیچ قانون متناظری برای به اجرادرآوردن این سیاست‌ها تصویب و اجرا نشده است و طبق شواهد آماری، وضعیت در این عرصه تعریف چندانی ندارد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو