مدیران خودروعصر اعتبار

پل غیراستاندارد در پردیس تخریب شد

عصر ساختمان- معاون عمرانی فرماندار شهرستان پردیس گفت: پل دسترسی دو روستای طاهرآباد و گلخندان به دلیل ساخت غیرمجاز و غیر استاندارد تخریب شد.

پل غیراستاندارد در پردیس تخریب شد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۲:۱۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از ایرنا، نوید عباسی روز شنبه اظهارداشت: پل ارتباطی بین این دو روستا توسط اعضای شورای اسلامی روستاهای طاهر آباد و گلخندان بدون رعایت اصول مهندسی ساخته شده بود.
    وی با اشاره به برنامه ریزی امور آب برای جمع آوری تمام سازه هایی که به صورت غیر قانونی در بستر و حریم رودخانه ایجاد شده بودند خاطر نشان کرد: برداشتن این پل یکی از برنامه های امور آب بود و با توجه به وضعیت بارش‌های اخیر و ایمن نبودن مسیر تردد روستائیان، تخریب این پل در اولویت قرار گرفت.
    معاون عمرانی فرماندار شهرستان پردیس با اشاره به غیر قابل استفاده بودن پل اظهار داشت: ارتفاع کم پل مانع از آبگذری کامل بود و احتمال سقوط خودروها به داخل رودخانه پیش بینی می شد و در صورت تخریب و حمل آن به پایین دست باعث آبگرفتگی کالورتها (آبگذر زیرزمین یا (Culvert) مجرائی است که به منظور هدایت آب یک کانال یا هرزه آب و سیلاب از یکطرف تپه به طرف دیگر مورد استفاده قرار می‌گیرد) می شد.
    عباسی گفت: در آینده ای نزدیک پل ارتباطی جدید بر روی رودخانه سیاهرود با استانداردهای امور آب و با نظارت کارشناسان امور آب احداث خواهد شد.
    وی گفت: دربخش بالادست رودخانه سیاهرود یک پل غیر استاندارد دیگر هم ساخته شده که جمع آوری آن در دست اقدام است.
    بخشدار بومهن در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در این خصوص اظهار داشت: رودخانه سیاهرود و رودخانه آه از منطقه ما عبور و به سد ماملو هدایت می شوند، پل دسترسی بین روستاهای طاهر آباد و گلخندان به دلیل بارش‌های اخیر برای تردد خودرو، مردم و احشام ایمنی لازم را نداشت.
    رضا خدادادی افزود: تخریب این پل بنا به درخواست روستائیان به امور آب و امور عمرانی استانداری و بر اساس نظر کارشناسان امور آب و ستاد حودث غیر مترقبه انجام شده است بنا بر گزارش مامور ویژه امور آب بخش زیرین پل به طورکامل خالی شده بود.
    وی گفت: حجم آب رودخانه سیاهرود به دلیل بارش‌های اخیر بسیار زیاد شده است و این در حالی است که هنوز برف های ارتفاعات آب نشدند و با گرم شده هوا شاهد حجم آب بیشتری در این رودخانه خواهیم بود و این اقدامات در راستای افزایش ضریب ایمنی ساکنان روستاهای یاد شده در زمان بروز سیل و پرآبی رودخانه صورت گرفته است.
    شهرستان پردیس با 250 هزار نفر جمعیت در شرق پایتخت قرار دارد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار