مدیران خودروعصر اعتبار

وزیر راه و شهرسازی:

دو تصمیم ویژه دولت برای مناطق سیل‌زده

عصر ساختمان- وزیر راه و شهرسازی در سفر به استان ایلام گفت: دولت در هفته اول فروردین ۱۳۹۸ و روزهای هفتم و یازدهم جلسه داشت و دو تصمیم ویژه برای مناطق سیل زده اتخاذ کرد.

دو تصمیم ویژه دولت برای مناطق سیل‌زده
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۶ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایلنا، محمد اسلامی در سفر به ایلام هنگام ورود به این استان درباره تصمیمات دولت برای کمک به مناطق سیل‌زده اظهار کرد: دولت در هفته اول فروردین 1398 و روزهای هفتم و یازدهم جلسه داشت و دو تصمیم ویژه برای مناطق سیل زده اتخاذ کرد.

    وی ادامه داد: یک تصمیم رسیدگی به وضعیت مردم و تصویب مبالغی بود که باید به صورت بلاعوض به آسیب‌دیدگان هم برای منازل و هم برای کسب و کارهای آنها چه صنفی و دیگر موارد از جمله کشاورزی، باغداری و آبزی‌پروری پرداخت می‌شد.

    وزیر راه و شهرسازی افزود: گام دوم مربوط به زیرساخت‌ها و خسارت‌هایی است که به آنها وارد شده است. در این زمینه قرار شد برآوردها دقیق باشد تا در جلسه بعدی دولت که در هفته آینده تشکیل می‌شود نسبت به آنها تصمیم‌گیری انجام گیرد. با این حال یک تن‌خواه در اختیار استاندارانی که استان آنها با سیل مواجه شد و آسیب دید قرار گرفت که از این تن‌خواه بتوانند بابت هزینه‌ها در شرایط اضطراری و در مقطع امداد استفاده داشته باشند.

    این عضو کابینه دولت دوازدهم درباره برآوردهای خسارت‌های وارد شده در بخش راه و شهرسازی، تصریح کرد: در بخش وزارت راه و شهرسازی برآوردها تا امشب کامل خواهد شد تا بتوانیم فهرست‌مان را به ستاد بحران و شخص وزیر کشور ارائه دهیم تا با هماهنگی سازمان برنامه و بودجه در جلسه بعدی دولت ارائه شود. البته امیدواریم مجلس هم یک مصوبه خاصی برای بازسازی زیرساخت‌هایی که آسیب دیده داشته باشد و در این امر به کمک مان بیایند.

    وی افزود: در زمینه بازسازی‌ها قطعا این موضوع نمی‌تواند به حالت گذشته صرفا دوباره برگردد چراکه با این حجم از بارش‌ها جدا از شاکر بودن بابت عبور از دوره خشکسالی باید با این حجم از روان‌آب‌ها و طغیانی که رودخانه‌ها داشتند مفروضات مهندسی برای زیرساخت‌ها به کلی تغییرکند.

    وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: در همین خصوص در وزارت راه و شهرسازی یک کمیته فنی متشکل از همه دستگاه‌ها در این مجموعه تشکیل شد تا شرایط آسیب های وارده را ارزیابی کنند. قرار است این کمیته یک تحلیل فنی و مهندسی داشته باشد تا با مطالعات ویژه تکنیکی با توجه به توپوگرافی شهرها و  جانمایی سکونتگاه ها به نحوی پیش بینی شود تا در طراحی های آینده مجددا دچار آسیب نشده و بتوانیم یک ایمن سازی لازم را به وجود بیاوریم.

    محمد اسلامی در زمینه راه‌های مسدود شده شریانی کشور با توجه به سیل اخیر گفت: خوشبختانه با تلاشی که در مجموعه راهداری انجام شد راه‌های حیاتی بازگشایی شده و تلاش مان این است که هیچ مجور شریانی و غیرشریانی بسته نماند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار