مدیران خودروعصر اعتبار

بازار داغ خرید و فروش آپارتمان‌های زیر ۵۰ متر

عصر ساختمان:چرخ بازار خرید و فروش ملک در تهران بهتر از گذشته می‌چرخد. این گزاره را اکثر مشاوران املاک تایید می‌کنند که حجم معاملات صورت گرفته در طول یک ماه کاری اخیر از مدت مشابه سال ۹۴ و حتی بیش از ایام زمستان که اولین نشانه‌های پیش رونق ظهور یافت، بیشتر بوده است.

بازار داغ خرید و فروش آپارتمان‌های زیر ۵۰ متر
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان » به نقل از دنیای اقتصاد، در این میان متقاضیان آپارتمان‌های متراژ پایین با حداکثر مساحت 50 مترمربع بیشتر است و دلالان بازار ملک به همین دلیل از این فایل‌ها با عنوان «تراول چک» و «طلا» یاد می‌کنند؛ چراکه با وجود این صف تقاضای پررونق، هر زمان مالک اراده کند می‌تواند آپارتمان خود را به وجه نقد تبدیل کند.

    بررسی‌ها از بازار خرید و فروش واحدهای مسکونی نشان می‌دهد اخیرا برخی از مالکان آپارتمان‌های متراژ پایین، ملک خود را اندکی بیشتر از قیمت متعارف منطقه قیمت‌گذاری کرده‌اند، چراکه معتقدند خریداران با بودجه محدود توان معامله بزرگ مقیاس‌ها را ندارند و ناچار باید به قیمت پیشنهادی آنها تن دهند. این در حالی است که متقاضیان خرید نیز به سادگی حاضر نمی‌شوند قیمت‌های پیشنهادی بالاتر از عرف را بپذیرند و تلاش می‌کنند در بازار آرام فعلی بهترین گزینه ممکن را بیابند. در عین حال کم نیستند فروشندگانی که آپارتمان زیر 50 متر خود را به قیمت و حتی قدری پایین‌تر از قیمت منطقه عرضه کرده‌اند.

    براساس اطلاعات یکی از موتورهای جست‌و‌جوی املاک، قیمت پیشنهادی هر مترمربع آپارتمان 48 متری نوساز واقع در خیابان 135 بلوار پروین، 3 میلیون و 600 هزار تومان تعیین شده و این در حالی است که متوسط قیمت آپارتمان در تهرانپارس 4میلیون و 360 هزار تومان است. آپارتمان 49 متری دیگری با امکانات انباری و آسانسور واقع در خیابان مجیدیه شمالی، استاد حسن بنا مترمربعی 4 میلیون و 200 هزار تومان قیمت‌گذاری شده است. این واحد مسکونی 5 ساله در حالی با قیمت مذکور عرضه شده که متوسط قیمت آپارتمان در مجیدیه 4 میلیون و 655 هزار تومان است.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو