مدیران خودروعصر اعتبار

معاون سازمان آب و برق خوزستان:

هتل سازی در حریم کارون بدون مجوز آغاز شده است

عصر ساختمان:معاون بهره برداری و حفاظت از منابع آب سازمان آب و برق خوزستان گفت: شهرداری اهواز بدون داشتن مجوز، ساخت هتل در حریم رودخانه کارون را آغاز کرده است.

هتل سازی در حریم کارون بدون مجوز آغاز شده است
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان » به نقل از ایرنا،مصطفی شبه، اظهار کرد: هرگونه ساخت و ساز در حریم و بستر رودخانه کارون در اهواز بدون مجوز سازمان آب و برق خوزستان و غیرقانونی است.
    وی افزود: شهرداری اهواز در ساحل غربی و خیابان های هفت تا 12 دخل و تصرف های بدون مجوز در حریم کیفی رودخانه کارون داشته که در حال پیگیری آنها هستیم.
    شبه، با اشاره به ساخت و سازی که در حریم این رودخانه در مقطع اهواز انجام شده گفت: هیچ استعلامی برای این ساخت و سازها از سازمان آب و برق خوزستان به عنوان متولی رودخانه انجام نشده است و از طریق گزارش های ماموران متوجه اقدامات شهرداری شده ایم.
    وی تاکید کرد: در حریم کیفی رودخانه هر نوع کاربری را نمی توان اجرا کرد زیرا ساخت و سازها نباید هیچ تاثیری بر کیفیت رودخانه ایجاد کند.
    معاون سازمان آب و برق خوزستان گفت: مکاتبه و اخطارهای لازم به شهرداری اهواز داده شده و در صورت ادامه تخلف از طریق مراجع قضایی این موضوع پیگیری خواهد شد.
    سید خلف موسوی شهردار اهواز پیش از این در گفت وگو با ایرنا، با اشاره به مشارکت پنج هزار میلیارد ریالی شهرداری اهواز برای ساخت هتل پنج ستاره گفته بود: این هتل قرار است در ساحل غربی کارون در کیانپارس اجرا شود.
    وی درباره ممنوعیت ساخت و ساز در حریم رودخانه کارون، افزود: سازمان آب و برق مدعی شده این هتل در حریم رودخانه کارون است، اما با کاهش شدید دبی این رودخانه به نظر نمی آید که در آینده سیلاب این شهر را تهدید کند.
    بر پایه قانون هرگونه ساخت وساز در حریم و بستر رودخانه ممنوع است و طبق این قانون نباید ساخت و ساز در این گونه مکان ها انجام گیرد.
    ساخت هتل پنج ستاره به عنوان بزرگترین طرح شهرداری اهواز در سال 95 معرفی شده است.
    قرارداد سرمایه گذاری و مشارکت شهرداری اهواز در ساخت هتل، مجتمع تجاری و توقفگاه، اسفند 94 در یکصد و بیست و پنجمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اهواز به تصویب رسید.
    بر اساس گزارش شهرداری اهواز، قرار است در جاده ساحلی کیانپارس حد فاصل خیابان های میهن و پنجم شرقی و در زمینی با مساحت بالغ بر 15 هزار متر مربع، مجتمع سیاحتی – اداری – رفاهی شامل هتل پنج ستاره، توقفگاه طبقاتی و مجتمع تجاری – اداری – مسکونی احداث شود.
    حجم سرمایه گذاری پیش بینی شده برای اجرای این پروژه بالـغ بر دو هزار میلیارد ریال برآورد شده است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار