مدیران خودروعصر اعتبار

اردکانیان: طبق دستور رئیس جمهور، اولویت ما پایداری سدهاست

عصر ساختمان- وزیر نیرو بر اهمیت پایداری سدها تاکید کرد و گفت: همانطور که رئیس جمهور محترم امروز در جمع مدیران سازمان آب و برق خوزستان تاکید داشتند، پایداری سدها که ارتباط مستقیمی با امنیت و سلامت مردم دارد، اولویت ماست.

اردکانیان: طبق دستور رئیس جمهور، اولویت ما پایداری سدهاست
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۰ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از تسنیم، "رضا اردکانیان" در حاشیه بازدید از مرکز مانیتورینگ سازمان آب و برق خوزستان در جمع خبرنگاران با بیان اینکه بیشترین سدها هم از لحاظ تراز و هم حجم مخزن در دوران جمهوری اسلامی ساخته شده است و نقش مهمی در کنترل سیلاب دارند، افزود: حدود 9 میلیارد متر مکعب از 12 میلیارد مترمکعب سیلابی که این روزها در استان جاری شده، توسط مخازن سدها مهار و نگهداری شده است که برای مصارف مختلف شرب، کشاورزی، صنعت و تولید برق مورد استفاده قرار می‌گیرد و همچنین حجم‌هایی هم به منظور حفظ محیط زیست، حقابه رودخانه‌های پایین‌دست و احیای تالاب‌ها رهاسازی شده است.

    وی با اشاره به تعرض‌های صورت گرفته به حد بستر رودخانه‌های استان خوزستان طی سال‌های گذشته، گفت: در سال‌های گذشته تعرض‌هایی به بستر و حریم رودخانه ها شده است که امروز زمان اعاده حق رودخانه‌هاست و سعی خواهیم کرد با همکاری مسئولان و مردم عزیز به این موضوع رسیدگی کنیم.

    وزیر نیرو گفت: در 45 سال گذشته، بیش از 300 سیلاب در سطح استان خوزستان رخ داده که تلفات جانی، تخریب منازل مسکونی، خسارت به زمین‌های کشاورزی و تلفات دامی را به‌دنبال داشته است.

    اردکانیان شاهد بودن ترسالی بعد از یک دهه خشکسالی را نیازمند شکرگذاری دانست و در رابطه با پرداخت خسارت به کشاورزان آسیب دیده در سیل اخیر اظهار کرد: با همکاری مسئولان استان و پشتیبانی کشاورزان در تلاش هستیم تا خسارت ها را به حداقل برسانیم و چنانچه در مواردی اراضی کشاورزی آسیب ببینند، خسارت کشاورزان پرداخت خواهد شد.

    وزیر نیرو ادامه داد: با توجه به وجود حجم عظیم برف که در حوضه‌های آبریز انباشته شده است، با اندکی افزایش دما یا بارش باران شاهد ذوب شدن بخش قابل توجهی برف خواهیم بود که از این حیث مخازن ما باید گنجایش این افزایش آورده را داشته باشند.

    اردکانیان بر اهمیت پایداری سدها تاکید کرد و افزود: همانطور که رئیس جمهور محترم امروز در جمع مدیران سازمان آب و برق خوزستان تاکید داشتند، پایداری سدها که ارتباط مستقیمی با امنیت و سلامت مردم دارد، یکی از موضوعات مهم است که ما با دقت فراوان این موضوع را دنبال می‌کنیم و آن را جزو اولویت‌های خود می‌دانیم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار