مدیران خودروعصر اعتبار

ساخت ۲۷ هزار واحد مسکونی زلزله زدگان کرمانشاه پایان یافت

عصر ساختمان- رئیس ستاد هماهنگی بازسازی مناطق زلزله زده استان کرمانشاه از اتمام ساخت ۲۷ هزار واحد مسکونی زلزله زدگان خبر داد، واحدهایی که در جریان زلزله ۷.۳ ریشتری آبان ۹۶ تخریب شده بود.

ساخت ۲۷ هزار واحد مسکونی زلزله زدگان کرمانشاه پایان یافت
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از ایرنا، رضا خواجه ای روز چهارشنبه افزود: از مجموع 37 هزار واحد احداثی کار ساخت 27 هزار واحد به اتمام رسیده و ساخت 10 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی در مناطق زلزله زده نیز در دست اقدام است.
    وی اظهار کرد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به عنوان متولی بازسازی مناطق زلزله زده در استان کرمانشاه تاکنون تعمیر، مرمت و مقاوم سازی 65 هزار واحد مسکونی و تجاری تعمیری را به پایان رسانده است.
    رئیس ستاد هماهنگی بازسازی مناطق زلزله زده استان کرمانشاه گفت: تاکنون 170 هزار تن سیمان به صورت رایگان تحویل و بیش از سه هزار میلیارد تومان تسهیلات و کمک نقدی بلاعوض به مالکان و مستاجران واحدهای آسیب دیده پرداخت شده است.

    **کانکس های زلزله زدگان حاشیه رودخانه الوند جابجا می شود
    رئیس ستاد هماهنگی بازسازی مناطق زلزله زده استان کرمانشاه در ادامه گفت: به منظور جلوگیری از خسارات احتمالی ناشی از سیلاب و بارندگی در شهرستان سرپل ذهاب، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کانکس های زلزله زدگانی را که در حاشیه رودخانه الوند و نقاط پرخطر شهرستان هستند، با به کارگیری تجهیزات و امکانات کامل و چرثقیل در محلی که دستگاه های اجرایی فرمانداری، هلال احمر و شهرداری سرپل ذهاب تعیین می کنند، جابجا می کند.
    خواجه ای افزود: متاسفانه تعدادی از این کانکس ها در مرحله نصب، جوشکاری و با سیمان محوطه سازی شدند که همین موضوع روند جابجایی را با مشکل روبرو کرده اما امید است با همکاری هر چه بیشتر مردم این امر سریعتر انجام شود.
    وی عنوان کرد: ستادهای بازسازی شهری و روستایی مستقر در سرپل ذهاب در ایام تعطیلات نوروزی فعالیت دارند و پذیرای متقاضیان نیزهستند تا بازسازی واحدهای مسکونی هرچه سریع تر به اتمام برسد.
    خواجه ای ادامه داد: تهیه و توزیع مصالح ضروری ارزان قیمت (یارانه‌ای) جهت تسهیل در ساخت ‌و‌ ساز از دیگر اقدام های بنیاد مسکن بوده است.
    وی تاکید کرد: این فعالیت‌ها که با همکاری علمی دانشگاه های مهم کشور جهت طراحی و نظارت فنی ساخت ‌و‌ سازها انجام شده و تا پایان احداث تمامی واحد‌های آسیب‌دیده، ادامه دارد.

    **بیش از 85 میلی متر باران در سرپل ذهاب بارید
    رئیس اداره هواشناسی سرپل ذهاب نیز گفت: از ابتدای ورود سامانه بارشی و فعالیت آن در چهار روز اخیر در این شهرستان تاکنون 85 و 2 دهم میلی متر باران باریده است.
    فرهاد دارابی به خبرنگار ایرنا افزود: هم اکنون دمای هوای شهرستان 10 درجه سلسیوس بالای صفر است و رطوبت موجود در هوا نیز 90 درصد است.
    طغیان رودخانه الوند، خسارت به زیرساخت های شهری و روستایی و راه ها و زمین های کشاورزی و همچنین ابنیه فنی و تخریب چندین پل و یک کشته نتیجه بارش شدید چند روز اخیر و وقوع سیلاب در سرپل ذهاب بوده است که البته با تلاش ستاد مدیریت بحران اوضاع هم اکنون عادی شده است.
    زمین لرزه 7.3 ریشتری 21 آبان سال96 در 11 کیلومتری بخش ازگله و 32 کیلومتری شهر سرپل ذهاب رخ داد که 620 کشته و 12 هزار و 386 مصدوم داشت.
    این زلزله به 10 شهرستان و یک هزار و 932 روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرد و براساس ارزیابی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی 103 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی آسیب کلی و جزئی دید.
    البته در زلزله 6.4 ریشتری یکشنبه چهارم آذر 97 هم 771 مصدوم و بیش از چهار هزار واحد مسکونی خسارت دیده، به این آمارها اضافه شد.
    مسئولان ارشد استان گفته اند که همه واحدهای خسارت دیده روستایی را تا پایان امسال و واحدهای شهری را تا نیمه اول سال 98 تکمیل می کنند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو