مدیران خودروعصر اعتبار

یک عضو کمیسیون عمران مجلس:

دولت به کمک بخش خصوصی برنامه منسجمی برای تولید مسکن داشته باشد

عصر ساختمان- یک عضو کمیسیون عمران مجلس با تاکید بر اینکه «دولت باید برنامه منسجمی برای تولید سالانه یک میلیون مسکن داشته باشد»، گفت: دولت باید با سیاست‌های حمایتی توسط بخش خصوصی اقدام به ساخت مسکن تا سقف یک میلیون کرده و آن را در اختیار جامعه هدف قرار دهد تا شاهد انباشته شدن تقاضا و افزایش فشار نباشیم.

دولت به کمک بخش خصوصی برنامه منسجمی برای تولید مسکن داشته باشد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، مجید کیان پور درباره راه‌های مدیریت بازار مسکن در سال جدید بیان کرد: در کشور سالانه حدود 900 هزار تا یک میلیون واحد مسکن نیاز داریم که حدود 500 تا 550 هزار واحد معمولا توسط بخش خصوصی تولید می‌شود و برای تولید مابقی هنوز برنامه منسجمی نتوانسته ایم ایجاد کنیم.

    وی در ادامه اظهار کرد: به صورت روتین دولت می‌تواند از طریق انجمن‌هایی که وجود دارد مانند انبوه سازان اقدام به برنامه ریزی و ساخت مسکن کند اما در طول این سال‌ها چنین چیزی نبوده و برنامه مشخصی برای استفاده از ظرفیت شرکت‌های ساختمانی و انجمن‌ها نداشته است.

    نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس در ادامه تصریح کرد: حداقل نیاز است دولت به کمک بخش خصوصی که مورد حمایت دولت هستند نظیر انبوه سازان یا شرکت‌های سازنده تولید انبوه یک بسته سیاستی و حمایتی ایجاد کند تا ایجاد مسکن برای دهک‌های سوم تا پنجم با قیمت پایین‌تری تمام شود.

    این عضو کمیسیون عمران مجلس در ادامه تاکید کرد: از سوی دیگر دولت باید سیاست گذاری انجام دهد و مشوق‌ها و تسهیلات حمایتی در نظر بگیرد و بخش خصوصی نیز اجرا کند تا شاهد تولید و ساخت مسکن تا سقف یک میلیون باشیم. هر چه ما از برنامه عقب بمانیم تقاضاها انباشته خواهد شد و فشارش بر روی بازار اجاره بها خواهد آمد.

    کیان پور در ادامه اظهار کرد: ما باید سالانه تا سقف یک میلیون تولید مسکن داشته باشیم و تلاش کنیم با سیاست گذاری و تأمین اعتبار لازم و سیاست‌های حمایتی جوانان و سایر اقشار متوسط جامعه صاحب مسکن شوند. دولت باید کمک کند قیمت تمام شده ملک و قیمت فروش را با نظارت پایین بیاورد. دولت می‌تواند با یک تیم کارشناسی مشوق‌هایی را در خصوص رایگان کردن پروانه ساخت، بحث بیمه و مالیات و بحث عوارض ساختمانی در نظر بگیرد.

    وی در پایان گفت: البته وزیر راه و شهرسازی اعلام کرده ساخت 400 هزار واحد در دستور کار است اما این میزان برای یکسال پاسخگو است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار