مدیران خودروعصر اعتبار

معاون اول رئیس‌جمهور:

تسهیلات وام مسکن برای بازسازی واحدهای مسکونی مناطق سیل‌زده افزایش می‌یابد

عصر ساختمان- معاون اول رئیس‌جمهور با تقدیر از همدلی مردمان خطه شمال در مدیریت سیلاب گفت: اجداد آمریکایی‌ها هم جرئت واردکردن خسارت به ملت ایران را ندارند.

تسهیلات وام مسکن برای بازسازی واحدهای مسکونی مناطق سیل‌زده افزایش می‌یابد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۴ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۰:۳۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از تسنیم، اسحاق جهانگیری پیش از ظهر امروز در شورای هماهنگی مدیریت بحران مازندران با ابراز اینکه "بسیار ناراحت هستیم که در ایام نوروز به مازندران آمدیم که مردمان این دیار با آلام سیل مواجه شده‌اند"، اظهار داشت: مهم‌ترین درس از زلزله کرمانشاه روح همبستگی و انسجام مردم و مسئولان بوده است.

    وی افزود: اکنون این روحیه در مسئولان مازندران در موضوع سیلاب نمود عینی پیدا کرده و مردم ثابت کردند در شرایط سیلاب و حوادث می‌توانند از عهده مشکلات کشور بربیایند.

    معاون اول رئیس جمهور با تأکید به اینکه "راه برون‌رفت از مشکلات کشور این است که با همدلی و همراهی از پس مشکلات و معضلات کشور برآییم" تصریح کرد: این کشور فرصت‌های بی‌نظیری دارد و آمریکایی‌ها و اجداد آنان هم نمی‌توانند خسارت به نظام اسلامی ایران بزنند.

    جهانگیری با بیان اینکه حفظ روحیه مردم در مواقع بحران رفع‌کننده بسیاری از مشکلات است، اضافه کرد: استاندار مازندران در این بحران سیل در صحنه حضور داشته و این اقدام سبب حفظ روحیه مردم شده و مردم را تنها نگذاشتند و از استاندار مازندران تشکر می‌کنم.

    وی با اعلام اینکه "قبول دارم تأمین اعتبار برای معیشت مردم سیل‌زده کم است"، گفت: افزایش مبلغ تسهیلات معیشتی باید در جلسه هفته جاری دولت تصویب شود.

    معاون اول رئیس جمهور با اظهار اینکه "قول می‌دهیم میزان اعتبارات تسهیلات وام مسکن برای بازسازی واحدهای مسکونی مناطق سیل‌زده افزایش یابد"، افزود: دولت با محدودیت منابع به‌دلیل کاهش فروش نفت مواجه است و مردم نیز واقف باشند.

    جهانگیری با بیان اینکه محور اصلی فعالیت اقتصادی مردم مازندران کشاورزی است، تصریح کرد: باید در حوزه تخصیص اعتبارات ویژه در بخش کشاورزی استان اختصاص یابد.

    وی با بیان اینکه وزارت جهادکشاورزی نسبت به تهیه طرح جامع آبخیزداری در مازندران تهیه کند، افزود: پیگیری‌های استاندار مازندران و مسئولان استانی برای تحقق این مهم امری تاثیرگذار است.

    وی با اعلام اینکه راههای تخریبی استان بر اثر سیلاب باید در اسرع وقت بازسازی شود، گفت: طرح جامع کنترل سیلاب باید در مازندران تهیه شود تا بی مهری‌هایی که به این استان در حوزه ساخت و سازها و طبیعت صورت گرفته باید برطرف شود.

    معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه لایروبی رودخانه‌ها باید از محل اعتبارات مهندسی رودخانه در اسرع وقت اجرایی شود تا شاهد معضلات سیلاب نباشیم، افزود: تامین منابع برای تخصیص اعتبارات سیلاب امری ضروری است.

    جهانگیری با اشاره به اینکه نیروهای مسلح در موضوع سیل خوب ظاهر شدند، گفت: برای طرح‌های توسعه ای مازندران، دولت نگاه ویژه و راهبردی به این استان دارد و مردم همچنان انتخاب اول خود را این استان می‌دانند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار