مدیران خودروعصر اعتبار

۱۶۹۵ مسکن روستایی خراسان شمالی بر اثر سیل تخریب شد

عصر ساختمان- مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان شمالی گفت: یکهزار و ۶۹۵ واحد مسکن روستایی بر اثر وقوع سیل در شهرستان های این استان بویژه در مانه ، سملقان ، راز و جرگلان تخریب شد.

۱۶۹۵ مسکن روستایی خراسان شمالی بر اثر سیل تخریب شد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۴ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از ایرنا، جواد نظری روز یکشنبه اظهار داشت: همچنین سیل باعث تلف شدن 465 راس دام سبک و 6 راس دام سنگین شد که بیشتر این آمار مربوط به شهرستان مانه و سملقان است.
    وی افزود: سیل همچنین افزون بر سه هزار و 100 میلیارد ریال به تاسیسات زیربنایی و یک هزار و 160 میلیارد ریال به بخش کشاورزی استان خسارت وارد کرد.
    نظری گفت: این در حالی است که خسارت هایی به بخش های تاسیسات آب ، برق ، گاز و اماکن دامی نیز وارد شده است.
    وی با اشاره به مرگ دو چوپان در سیل مانه و سملقان، اظهار داشت: بر اساس قانون مبلغ 20 میلیون ریال برای جبران خسارت به خانواده آنها پرداخت می شود.
    مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان شمالی یادآور شد: تا امروز امدادرسانی به مناطق سیل زده به نحو مطلوبی انجام گرفته و بیشتر مایحتاج مردم به این مناطق ارسال شده است.
    وی افزود: با وجود این، با توجه به پیش بینی اداره کل هواشناسی استان مبنی بر شروع دوباره بارش ها در هفته جاری همه دستگاه ها به حالت آماده باش کامل درآمده اند.
    نظری اظهار داشت: هم اینک تمام انبارها شارژ شده اند تا در صورت بارندگی شدید و نیاز به امدادرسانی، کمک ها در سریع ترین زمان ممکن انجام گیرد.
    وی در رابطه با جبران خسارت مناطق سیل زده نیز گفت: با توجه به اینکه بیشتر واحدهای تخریب شده خشتی و گلی بودند بشدت نیازمند بازسازی هستند که در این راستا بنیاد مسکن وارد عمل شده تا تسهیلات مناسب برای بازسازی این واحدها را در اختیار روستاییان قرار دهد.
    نظری افزود: همچنین با توجه به تاکید استاندار برای ساخت راه و پل در مناطق سیل زده بویژه در دهستان شیرین سو امسال مراحل طراحی و مطالعه و تخصیص اعتبار در دستور کار قرار گرفته تا روستاییان از این نعمت بهره مند شوند.
    به گزارش ایرنا، بارش شدید باران و برف در ایام تعطیلات نوروز امسال باعث وقوع سیل و تخریب بسیاری از واحدهای مسکونی روستایی شد.
    شهرستان های غربی استان خراسان شمالی که با استان گلستان همجوار است خسارت زیادی متحمل شده اند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار