مدیران خودروعصر اعتبار

مدیر مسکن و ساختمان اداره راه و شهرسازی اصفهان:

هر واحد مسکن‌مهر بیش از ۳۰۰ میلیون ریال برای دولت هزینه داشته است

عصر ساختمان:مدیر مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: هر واحد مسکن‌مهر بیش از ۳۰۰ میلیون ریال برای دولت هزینه داشته است.

هر واحد مسکن‌مهر بیش از ۳۰۰ میلیون ریال برای دولت هزینه داشته است
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان » به نقل از خبرگزاری فارس، ایمان طاهر با اشاره به مشخصات مسکن مهر استان اصفهان و ارزیابی این طرح در این استان گفت: احداث پروژه‌های مسکن مهر در استان اصفهان با آماری بالغ‌بر 222 هزار واحد مسکونی از سال 86 آغاز شد که از این تعداد 61 هزار واحد مسکن روستایی و بنگاه‌های زودبازده و 161 هزار واحد مسکن مهر شهری است. این تعداد واحد با بودجه‌ای بالغ‌بر 11 هزار میلیارد تومان پیش‌بینی شد که 4 هزار و 500 میلیارد تومان آن تسهیلات پرداختی و مابقی آورده متقاضیان بوده است.

    وی افزود: از تعداد 161 هزار واحد مسکن مهر شهری تاکنون 139 هزار واحد افتتاح شده که با کسر 6هزار واحد فاقد متقاضی 16 هزار واحد باقیمانده تا پایان سال 95 در استان تکمیل و تحویل متقاضیان خواهد شد.

    مدیر مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان تصریح کرد: خوشبختانه مکان‌سنجی زمین‌ها در استان اصفهان به‌گونه‌ای بوده که از مراکز شهرها خارج نیست و این مورد در خصوص شهرهای جدید استثنا است.

    طاهر در خصوص خدمات روبنایی و زیر بنایی واحدهای مسکن مهر بیان داشت: مشکل خاصی در زمینه خدمات زیر بنایی وجود ندارد و تمام واحدها از امکانات آب، برق و گاز برخوردارند و در زمینه خدمات روبنایی، مهم‌ترین مشکل در سایت‌های مسکن مهر خدمات روبنایی است که تلاش می‌شود حداقل‌های ممکن برای مردم تأمین شود.

    وی ابراز داشت: خوشبختانه طرح‌های آماده‌سازی در حال تحویل به شهرداری‌هاست که تاکنون 44 شهر خدمات آماده‌سازی آن‌ها تحویل شهرداری‌ها شده و شهرداری در قبال تحویل زمین، یارانه و قیر لازم است نسبت به ایجاد فضای سبز و آماده‌سازی این پروژه‌ها اقدام کنند و این نویدی برای مردم است که بتوان  در این خصوص حداقل‌های ممکن را تأمین کرد.

    مدیر مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان با اشاره به آمار بسیار بالای مسکن مهر در استان اصفهان و نیاز به بودجه و اعتبارات بیشتر در زمینه ارائه خدمات روبنایی اذعان داشت: خدمات روبنایی از قبیل ایجاد و احداث فضای سبز، مسجد، آتش‌نشانی، کلانتری، آموزشی و درمانی در پروژه‌ها  یکی از چالش‌های این طرح بوده که طبق قانون ساماندهی مسکن، خدمات روبنایی بر عهده دستگاه‌های متولی است. با توجه به اینکه مردم بیشتر وزارت راه و شهرسازی را متولی ساخت مسکن مهر می‌شناسند، از این جهت توقعی برای متقاضیان ایجاد شده که در این مورد این اداره کل نیز سعی در تأمین حداقل‌ها کرده است.

    طاهر با اشاره به شرایط خاص سایت‌های مسکن مهر در شهرهای جدید فولادشهر، بهارستان و مجلسی گفت: با توجه به آمار بسیار بالای تعداد واحدهای مسکن مهر در شهرهای جدید همیاری مسئولان استانی و کشوری نیاز است تا بتوان مشکلات موجود در سایت‌های مسکن مهر در شهرهای جدید را مرتفع کرد.

    وی ادامه داد: در راستای تأمین خدمات روبنایی در شهر جدید فولادشهر یک پاسگاه پلیس و 6 باب مدرسه ساخته شده و خدمات عمومی دیگری نیز در دستور کار است و در این راستا شهر مجلسی به یک شهر تمام و کمال تبدیل شده و تمام خدمات فرهنگی، آموزشی و امنیتی در آن موجود است.

    مدیر مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان با اشاره به اینکه در طرح مسکن مهر سند اعیانی به محض تقسیط تسهیلات به نام خریدار می‌شود، اظهار داشت: سند ملک، به دلیل مالکیت 99 ساله زمین توسط دولت، در اجاره دولت است تا زمانی که متقاضی هزینه زمین را پرداخت کند که از 139 هزار واحد تحویلی تاکنون بیش از 110 هزار واحد سند اعیانی به نام متقاضی شده است.

    طاهر در خصوص کیفیت مصالح مورد استفاده در ساخت مسکن مهر، تصریح کرد: با توجه به نظارت سازمان نظام مهندسی ساختمان بر ساخت واحدهای مسکن مهر و با توجه به گزارش‌های اداره استاندارد و بازدیدهایی که در طی ساخت واحدها انجام شده، خوشبختانه سعی شده مصالح بکار رفته در این واحدها دارای استاندارد و تأییدیه نظام مهندسی هستند.

    وی در ارزیابی طرح مسکن مهر اظهار داشت: ساخت واحدهای مسکن مهر چنانچه با حجم کمتر و با درایت بیشتری شروع می‌شد نتیجه بهتری داشت و نیاز است که از ایجاد شهرها در خارج از حریم جلوگیری شود و این هزینه‌ها بیشتر در احیای بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری استفاده شود.

    مدیر مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: دولت به ازای هر واحد مسکن مهر بیش از 30 میلیون تومان هزینه کرده است که این هزینه‌ها شامل پول زمین، یارانه‌های بانکی، تفاوت سود بانک و فضاهای روبنایی ساخته شده، است.

    طاهر در خصوص طرح مسکن اجتماعی نیز بیان داشت: این طرح در بافت‌های ناکارآمد شهری شروع شده ولی در خصوص مسکن اجتماعی هنوز جزییات طرح به استان‌ها ابلاغ نشده و در نیمه دوم سال 95 شروع خواهد شد که به محض ابلاغ جزییات به اطلاع عموم خواهد رسید.

    وی در پایان خاطر نشان کرد: در استان اصفهان بیش از 6 هزار واحد مسکن مهر فاقد متقاضی است که به دلیل نداشتن شرایط لازم، اقدامی جهت تحویل آن‌ها انجام نشده و با تصمیم وزارتخانه قرار شد به‌عنوان پروژه‌های خود مالک، اراضی تحویل انبوه‌ساز و با ارائه تسهیلات به متقاضیان، با شرایط راحت‌تر از مسکن مهر تحویل و با قیمت روز به فروش برسد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو